با حکم فرمانده کل ارتش؛

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده عملیات ارتش در منطقه لرستان و غرب کشور شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش از سوی فرمانده کل ارتش به عنوان فرمانده عملیات در منطقه لرستان و غرب کشور منصوب شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده عملیات ارتش در منطقه لرستان و غرب کشور شدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرسرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با حکم امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده عملیات در منطقه لرستان و غرب کشور منصوب شد.

وی افزود: با تشکیل یگان ترابری ویژه نیروی زمینی ارتش، امکانات خودروی زرهی و بالگردی نیروی زمینی به شکل گسترده‌تری به منطقه لرستان اختصاص داده شد.

سخنگوی ارتش تأکید کرد: ۲۰۰ فروند بالگرد در پایگاه‌های هوانیروز آمادگی صددرصد دارند تا به محض مساعد شدن هوا، در خدمت مردم لرستان به ویژه شهرستان پلدختر قرار بگیرند.

امیر تقی‌خانی همچنین یادآور شد: امیر سرتیپ کیومرث حیدری (فرمانده نیروی زمینی ارتش) ساعاتی پیش در خرم‌آباد حضور یافت تا با احصاء دقیق‌تر نیازمندی‌های ستاد بحران استان لرستان و غرب کشور، اماکن بیشتری را از مجموعه نیروی زمینی ارتش در منطقه فراهم کند.

سخنگوی ارتش خاطرنشان کرد: نفربر‌ها و خودرو‌های کرایس، لشکر ۸۴ نیروی زمینی ارتش در نورآباد برای جابجایی مردم و اثاثیه آن‌ها به نقاط امن به کار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پنج دستگاه نفربر دیگر هم برابر دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش تا ساعاتی دیگر دراختیار قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ برای کمک به مردم قرار خواهد گرفت.

امیر تقی‌خانی اضافه کرد: گروه مهندسی ۴۱۱ و مرکز آموزش مهندسی بروجرد به همراه دو تیپ ۱۸۴ و ۲۸۴ لشکر خرم‌آباد از روز‌های پیش در خدمت مردم و ستاد بحران استان بوده‌اند.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه در روز‌های گذشته با همراهی و همکاری بسیار خوب بین ارتش و ستاد بحران به بیش از ۳۰ روستا در استان لرستان خدمات‌رسانی و امدادرسانی شده است، گفت: نزدیک به ۳۰ هزار قرص نان، ۲۸ هزار بطری آب معدنی به سیل‌زدگان توزیع شده و چندین نفر نیز توسط بالگرد به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

وی تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ با همکاری ستاد بحران، استان لرستان را به سه قسمت تقسیم کردند و سه قرارگاه مردم‌یاری در شمال شرقی، مرکز و جنوب استان برپا شده است.

وی با تأکید بر اینکه چندین روستا توسط گروه‌های مهندسی در طی روز‌های گذشته و با اقدام به موقع ارتش از آبگرفتگی نجات پیدا کردند، گفت: تعدادی از مردم در اماکن و مساجد لشکر ۸۴ ارتش اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار