وزیر ارشاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استاد مشایخی خاطره‌ای خوب برای بیش از نیم قرن بود

صالحی گفت: استاد مشایخی صرفا یک هنرمند برای جامعه هنری نبود بلکه یک خاطره خوب برای بیش از نیم قرن بود.

استاد مشایخی خاطره ای خوب برای بیش از نیم قرن بودعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ویژگی‌های جمشید مشایخی گفت: استاد مشایخی صرفا یک هنرمند برای جامعه هنری نبود، بلکه یک خاطره خوب برای بیش از نیم قرن بود. ما بازیگران و هنرمندان مختلفی را در ایران زمین داشته ایم، اما برخی مثل ستاره می‌درخشند و استاد مشایخی یکی از ستاره‌های ما در این دوره بود.

وی ادامه داد: استاد مشایخی در عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر و تلویزیون حضور داشت و با هنر زیبای خودش مردم را جذب می‌کرد و مثل یک مغناطیس آن‌ها را می‌ربایید، اینکه انسان بتواند بیش از یک قرن در دل مردم جا پیدا کند، کار راحتی نیست.

وزیر ارشاد تصریح کرد: معمولا می‌گویند هنرمندان یک دوره اوج و یک دوره فرودی دارند؛ همانطور که درباره ورزشکاران این حرف را می‌زنند و مقطع‌هایی باید صحنه را رها کنند و استاد مشایخی کسی بود که بیش از نیم قرن در اوج بود و فرودی نداشت و این یک اتفاق نادری است.

صالحی عنوان کرد: بخش اعظم آن به هنر استاد مشایخی برمی‌گشت که در هر عرصه‌ای قرار داشت آن عرصه را به شکل حرفه‌ای دنبال کرد و کم مایه نمی‌گذاشت. خوب آموخته بود و این آموخته‌ها را به شکل حرفه‌ای اجرا می‌کرد. در کنار این موارد استاد مشایخی در فضای جان مردم جا پیدا کرده بود.

وی در پایان افزود: استاد مشایخی صرفا یک هنرمند نبود بلکه یک انسان خوب هنرمند بود. بخش انسانیت و جایگاه انسانی استاد مشایخی به عنوان استادی که روابط آن با همکاران و مردم حداکثری و قابل توجه بود.  یاد او در میان ما جاودان است و اینکه در روز عید مبعث این اتفاق افتاده است و نسبتی را بین او با پیامبر (ص) برقرار می‌کند و ان شاءلله روحش شاد و جاودان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار