آمادگی ده مرکز قرآنی برای خدمات رسانی به سیل زدگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از آمادگی ده مرکز قرآنی (میراث ماندگار) در کرمانشاه و کلیه شهرستان‌ها علاوه بر بقاع متبرکه و مساجد در جهت خدمات رسانی به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : باتوجه به هشدار‌های هواشناسی احتمال سیل در اکثر شهرستان‌های استان وجود دارد و اداره کل اوقاف نیز در راستای وظایف خود خدمات مختلفی را برای کمک به سیل زدگان آماده کرده است.

وی گفت : علاوه بر بقاع متبرکه و تعدادی از مساجد در سطح استان ده مرکز قرآنی واقع در اسلام آبادغرب، پاوه، دالاهو، سرپل ذهاب، سنقر، کنگاور، صحنه، هرسین و در کرمانشاه نیز شعبه یک میدان ۱۷ شهریور و شعبه دو زیارتگاه چاه صاحب الزمان (عج) آماده خدمات رسانی به سیل زدگان و مسافران در راه مانده است.

عباسیان در ادامه به تهیه و پخت ۵ هزار غذای گرم از محل موقوفات کرمانشاه اشاره کرد و گفت: آشپزخانه زیارتگاه چاه صاحب الزمان (عج) کرمانشاه برای بیش از پنج هزار نفر غذا تهیه خواهد کرد و در میان سیل زدگان توزیع خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر پذیرایی، اسکان شهروندان نیز از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود که امید است بتوانیم نهایت کمک به مردم را در این برهه زمانی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت: با بازدید‌هایی که در دو روز گذشته انجام شده در حال حاضر سیستم‌های گرمایشی بررسی و روشن شده و تمامی این مراکز، مساجد و بقاع متبرکه که در معرض سیل نیستند، آماده اسکان اضطراری هستند.

عباسیان تصریح کرد: مساجد شاخص از جمله مسجد امیرالمومنین (ع) دولت آباد، نورالحسین (ع) شاطرآباد و مسجد چهارمین شهید محراب الهیه در شهر کرمانشاه آمادگی کامل برای اسکان و پذیرایی سیل زدگان را دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان استانی و مردم از این بحران با موفقیت و سلامت گذر خواهیم کرد .

انتهای پیام/د

احتمال سیل در اکثر شهرستان‌های استان وجود دارد

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.