ادعای تازه واشنگتن: ایران مسئول مرگ صد‌ها سرباز آمریکایی در عراق است

مسئول کارگروه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران مسئول مرگ صد‌ها نیروی نظامی آمریکایی در عراق است.

ادعای تازه واشنگتن: ایران مسئول مرگ صد‌ها سرباز آمریکایی در عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، ادعا‌های تازه‌ای را علیه ایران مطرح ساخت و تهران را مسئول مرگ صد‌ها سرباز آمریکایی در عراق از زمان حمله به این کشور دانست.

هوک با اشاره به اطلاعات طبقه‌بندی شده، مدعی شد: «در عراق، امروز می‌توانم اعلام کنم که براساس گزارش‌های طبقه‌بندی شده نظامی آمریکا، ایران مسئول مرگ دست‌کم ۶۰۸ سرباز آمریکایی است. این آمار حدود ۱۷ درصد کل تلفات نظامیان آمریکایی را در عراق از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ شامل می‌شود».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در فوریه ۲۰۱۹ اعلام کرد قصد دارد نیرو‌های نظامی خود را در عراق حفظ کند تا بتواند بر ایران که همسایه و شریک تجاری مهم برای بغداد محسوب می‌شود، نظارت کافی داشته باشد. دولت ترامپ همچنین بغداد را به اعمال تحریم‌هایی بر سر خرید برق از ایران تهدید کرده؛ اما تاکنون معافیت‌های موقتی برای این کشور در نظر گرفته است.

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، نیز اعلام کرده است کشورش به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران پایبند نخواهد ماند، کشوری که با حجم معاملاتی حدود سالانه ۱۳ میلیارد دلار یکی از بزرگترین شرکای تجاری عراق محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اتفاقا مام فهميديم آمريكا مسئول اصلي حمله صدام و كشته و زخمي شدن يه ميليون نفر از ما در جنگ بود
آخرین اخبار