نمونه اولیه سفینه حامل انسان به سیاره مریخ ساخته شد

اسپیس ایکس در اولین روز‌های ماه آوریل از راه اندازی مدل اولیه سفینه فضایی استارشیپ، مخصوص رساندن انسان به سیاره سرخ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلون ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده است نمونه اولیه سفینه فضایی استارشیپ با نام مستعار Starhopper در سایت این شرکت در جنوب تگزاس ساخته شده است.
 
افزون برساخت سفینه فضایی، ماسک اعلام کرد که موتور موشک این سفینه فضایی را به تازگی درسایت بوکاچیکا درجنوب تگزاس آزمایش کرده است.
 

به گفته محققان برای پرواز سفینه فضایی و موشک آن از موتور‌های رپتور استفاده خواهد شد و کارشناسان موتور موشک را بررسی کرده اند.
 
این آزمایش در روز ۴ آوریل سال جاری میلادی و کمتر از یک دقیقه انجام شد؛  برخی سایت‌های اینترنتی از آزمایش موتورموشک فیلم برداری کرده اند هرچند که نزدیک‌ترین فاصله از سایت حدود ۱۰ کیلومتر بوده است.
 
کارشناسان هنوز به طور دقیق جزئیات آزمایش موتور و موشک سفینه فضایی استارشیپ را اعلام نکرده اند، اما انتظار‌ها بر این است که در چند هفته آینده نمونه اولیه به وسیله اسپیس ایکس رونمایی شود.
 
نمونه اولیه دارای سه موتور جدید رپتور با سوخت متان مایع است؛ نمونه اولیه فضاپیمای استارشیپ با نام Starhopper برای آزمایش مفاهیم و فناوری طراحی شده است و سفینه نهایی اندکی متفاوت خواهد بود. برای پرتاب سفینه به فضا اسپیس ایکس از موشک‌های فوق العاده قدرتمند فالکون ۹ استفاده خواهد کرد.
 

نمونه اولیه starhopper از فولاد ضد زنگ ساخته شده و دارای قطر ۹ متر است. اسپیس ایکس نمونه اولیه را ابتدا با نوک مخروطی شکل ساخته بود که ارتفاعی برابر با ۳۹ متر داشت، اما چندی پیش بر اثر وزش توفان درجنوب تگزاس سفینه فضایی دچار آسیب و انحراف از محل استقرار خود شد.
 

قراراست در آینده از سفینه فضایی استارشیپ برای ارسال فضانوردان به سیاره مریخ و مسکونی کردن آن استفاده شود. این سفینه فضایی قادر به جابه جا کردن انسان‌ها و حمل محموله‌های فضایی است و می‌تواند فضانوردان را پس از اقامت در سیاره سرخ به زمین باز گرداند.
 

از این سفینه همچنین برای سفر‌های نقطه به نقطه در فضا استفاده خواهد شد. میلیاردر ژاپنی یوساکو میازاوا Yusaku Maezawa اولین توریست سفر‌های فضایی شرکت اسپیس ایکس قرار است به همراه گروهی از هنرمندان در اطراف کره ماه به سفر بپردازد. اسپیس ایکس زمان انجام این سفر را سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است.
 
منبع: space
 
انتهای پیام/
 

نمونه اولیه سفینه فضایی فوق پیشرفته استارشیپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار