حجم آب بر اثر ذوب‌شدن برف در حال افزایش است / جلوگیری از سیل‌گرفتگی با هدایت آب به رودخانه‌ها

فرماندار بهار با اشاره به مدیریت آب ناشی از ذوب شدن برف ارتفاعات به رودخانه‌ها گفت: برای جلوگیری از ورود این آب‌ها به منازل روستایی اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،احسان قنبری فرماندار بهار گفت: شدت بارندگی ناگهانی در روز‌های اخیر موجب وارد آمدن خسارت به برخی تأسیسات عمومی شهرستان بهار شده که مقدار خسارت‌دیدگی آن‌ها در دست بررسی است.

وی گفت: برق ۴۴ روستا هم بر اثر بارش برف سنگین و بریده شدن کابل‌ها یا سقوط تیر برق قطع شد که با تلاش نیرو‌های خدمات رسان وصل شد، اما برای ترمیم خسارت وارده به شبکه توزیع نیروی برق شهرستان بیش از ۵۰۰ میلیون اعتبار نیاز است.

فرماندار بهار افزود: ۱۰ واحد مسکونی در مناطق و ۵۰ واحد در مناطق روستایی بیش از ۵۰ درصد آسیب‌دیده و ۵۰۰ واحد روستایی هم دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده و نیاز به تعمیر دارند.

قنبری اعلام کرد: خسارت مادی بوده و خوشبختانه موردی از تلفات جانی بر اثر آب‌گرفتگی یا حوادث جاده‌ای در روز‌های اخیر باوجود لغزنده بودن جاده‌ها و خروج تعداد زیادی خودرو از مسیر رخ نداده و چند رأس دام هم بر اثر ریزش سقف تلف‌شده‌اند.

وی از مدیریت آب ناشی از ذوب شدن برف ارتفاعات به رودخانه‌ها خبر داد و گفت: برای جلوگیری از ورود این آب‌ها به منازل روستایی اقداماتی در حال انجام است.

قنبری تصریح کرد: همه راه‌های روستایی هم باز شده و مشکلی در شهرستان بهار وجود ندارد و در صورت ورود سامانه بارشی جدید، همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار می‌گیریم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ت

خسارت سیل به تاسیسات و واحدهای مسکونی شهرستان بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.