مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افزایش ارتفاع سیل بند سوسنگرد به دلیل بیشتر شدن حجم رودخانه کرخه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و عضو شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه حجم رودخانه کارون در حال افزایش است، گفت: با توجه به این موضوع عملیات بالابردن ارتفاع سیل بند سوسنگرد در پیرامون نوار ساحلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از ۲ روز پیش سطح آب رودخانه نیسان و کرخه در منطقه سوسنگرد پایین رفته بود، اما دوباره شاهد افزایش آن هستیم و کار تقویت سیل بند‌های این شهرستان به صورت شبانه روزی در حال انجام است و تاکنون نیز هیچ سیلابی وارد آن نشده است.

رضایی بیان داشت: این درحالی است که کار تقویت سیل بند‌های شهر سوسنگرد به صورت شبانه روزی در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه سیلابی وارد این شهر نشده است. از ابتدای پل شهید سبحانی تا پایان شهر سوسنگرد ۵ کیلومتر سیل بند ایجاد شده است که ارتفاع آنان به ٣/۵ متر می‌رسد که عملکرد شان نیز موفقیت آمیز بوده است که این اقدام توسط ٧۰ دستگاه کمپرسی، ٣۰ ماشین لودر و ٣ بیل مکانیکی صورت پذیرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: ٢۰۰ تن از گروه‌های جهادی پا به پای دستگاه‌های اجرایی و عوامل آنان در مقابله با سیلاب همکاری دارند و البته مردم منطقه نیز در این راستا به خوبی ما را یاری رساندند.

انتهای پیام/گ

ترمیم سیل بندها در سوسنگرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.