کاوشگر پارکر در دور جدید از ماموریت خود در معرض حرارت فوق العاده بالا و تابش‌های مرگ بار اشعه‌های کیهانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان اعلام کرده اند کاوشگر خورشیدی پارکر در ادامه ماموریت خود در حرکت به سوی خورشید وارد فازی جدید از ماموریت خود شده و مجبور به تحمل درجه حرارت ۱۳۰۰ درجه سلیسیوس است.
 
ورود پارکر به فاز جدید ماموریت در تاریخ پنج آپریل سال جاری میلادی انجام شده است و به گفته دانشمندان ناسا درجه حرارت ۱۳۰۰ درجه سلیسیوس یکی از بالاترین درجه حرارت هایی است که باید تحمل کند. افزون بر درجه حرارت بسیار بالا، کاوشگر درمعرض تابش‌های شدید اشعه‌های UV خورشید ۵۰۰ برابر شدید‌تر از زمین قرار دارد.
 

کاوشگر پارکر یکی از سریع‌ترین کاوشگر‌های ساخته شده تا کنون به دست انسان است و می‌تواند با سرعت ۲۱۳۲۰۰ مایل بر ساعت پرواز کند.
 
کارشناسان پیش بینی کرده اند نزدیک‌ترین برخورد بین پاکر و خورشید در سال ۲۰۲۴ روی می‌دهد و در آن زمان کاوشگر در فاصله ۳.۸ میلیون مایلی از سطح خورشید قرار خواهد گرفت.
 
اکنون کاوشگر پارکر در نزدیک‌ترین فاصله از خورشید به نسبت هر سازه دیگری قرار دارد و کارشناسان فاصله آن تا خورشید را حدود ۲۴ میلیون کیلومتر برآورد کرده اند. همچنین کاوشگر پارکر وارد دومین چرخش به دور مدار خورشید از ۲۴ دور چرخش تعیین شده خود شده است.
 
سرعت حرکت پارکر بسیار بالا و به گفته دانشمندان سریع‌ترین دست ساخته بشر با سرعتی برابر با ۳۹ بار پرواز بین نیویورک و لندن در عرض تنها یک ساعت است.
 
کاوشگر خورشیدی پارکر در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ وارد مدار خورشید شده و از آن زمان به طور پیوسته درحال کم کردن فاصله خود باخورشید است.
 
این کاوشگر ابعادی برابر با یک خودروی سواری دارد، وزن آن حدود یک تن و دارای ابعادی برابر با ۱ در ۳ در ۲.۳ متر است.
 

مقام‌های ناسا امیدوار هستند کاوشگر بتواند درجه حرارت داخلی و ایمن  ۲۹ درجه سلیسیوس را حفظ کند و به این ترتیب داده‌های آن به زمین انتقال یابد.
 
کاوشگر خورشیدی پارکر برای کاهش فاصله با ستاره خورشید از جاذبه سیاره زهره استفاده می‌کند و به این ترتیب در مرحله نهایی به فاصله ۳.۸ میلیون مایلی از سطح خورشید خواهد رسید.
 

برای محافظت در برابر اشعه‌های کیهانی و درجه حرارت بالای خورشید، نوعی پوسته محافظتی از جنس کربن بر بدنه پارکر نصب شده است.
 
کارشناسان امیدوار هستند در طول هفت سال آینده از ماموریت کاوشگر خورشیدی پارکر این کاوشگر بتواند به انجام ۲۴ دور گردش به دور مدار خورشید بپردازد و یافته‌های با ارزش به زمین ارسال کند.
 
منبع:dailymail
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پاشاکی
۲۳:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
جالب بود.ممنون
آخرین اخبار