خانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آغاز پرداخت تسهیلات بلاعوض در منطقه پل‌دختر/ واحد‌های مسکونی استان‌های سیل زده ۱۰۰ درصد آسیب دید

آغاز پرداخت تسهیلات بلاعوض در منطقه پل‌دختر / خسارت ۱۰۰ درصدی به تمامی واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان‌های سیل زدهیک مقام مسئول گفت: پرداخت تسهیلات بلاعوض در استان سیل زده لرستان از منابع داخلی بنیاد مسکن آغاز شده است.

خانی مسئول پاکسازی پل‌دختر در بنیاد مسکن در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین، کمپرسی، بیل مکانیکی و لایروب در پل‌دختر استان لرستان مستقر شده‌اند گفت: تمامی گل و لای خیابان‌ها و حیات‌های واحد‌های مسکونی با کمک دستگاه‌های کمپرسی و لایه بردار در استان لرستان در حال پاکسازی است.

وی گفت: چندین دفتر ستاد معین استان‌های مختلف از سوی بنیاد مسکن در لرستان ایجاد کرده‌ایم و از فردا صبح ارزیابی‌های لازم برای میزان خسارت‌های وارد شده به واحد‌های مسکونی بررسی می‌شود.

خانی با بیان اینکه ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر پل‌دختر دچار خسارت شده است، گفت: هم‌اکنون کار ارزیابی در پل‌دختر در حال انجام است و هنوز به صورت کامل و تک تک ارزیابی‌ها کامل انجام نشده است بنابراین تعداد واحد‌های خسارت دیده افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید:ساختمان های مناطق سیل زده زیر ذره بین ارزیابی تخصصی و میدانی


مسئول پاکسازی پل‌دختر در بنیاد مسکن اظهار کرد: تمامی واحد‌های مسکونی خسارت دیده به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده  و بسیاری از این واحد‌ها لوازم خانگی‌شان از بین رفته است بنابراین کمک‌های بلاعوض از امروز به متقاضیان و سیل زدگان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: پل‌دختر در پایین رودخانه استان لرستان قرار داشته بنابراین هنوز بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان دچار آب‌گرفتگی و سیل‌زدگی است بنابراین چندین ستاد معین در این منطقه مستقر شده است.

خانی با اشاره به اینکه از روز گذشته تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه در استان لرستان آغاز شده است، گفت: به دلیل آنکه شرایط پل‌دختر در مقایسه با سایر استان‌ها متفاوت است بنابراین تسهیلات بلاعوض پرداخت شده بالاتر از سایر مناطق است.

مسئول پاکسازی پل‌دختر در بنیاد مسکن افزود: تسهیلات بلاعوض علی‌الحساب است بنابراین هم‌اکنون بنیاد مسکن از منابع داخلی خود برای پرداخت این تسهیلات استفاده می‌کند تا رقم نهایی در هیأت دولت تصویب شود.

انتهای پیام/

تخریب ۱۰۰ درصدی ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیل در پل دختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار