خسارت ۳۴۵ میلیارد تومان به بخش‌های عمرانی، کشاورزی، زیرساخت‌های شهری و روستایی کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه گفت : سیل و بارندگی هفته گذشته ۳۴۵ میلیارد تومان به بخش‌های عمرانی، کشاورزی، زیرساخت‌های شهری و روستایی، راه و پل ارتباطی این شهرستان خسارت وارد کرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : اکیپ‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی به ویژه در بخش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی و راهداری همچنان در حال برآورد خسارت‌ها هستند.

وی در ادامه از اقدام‌های پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد و گفت : اگر اقدام‌های خوب پیشگیرانه مانند حفر کانال آب، لایروبی بستر رودخانه‌ها و جا به جایی به موقع ساکنان روستا‌ها نبود الان به جای یک شهرک چند محله و روستا دچار آب گرفتگی شدید شده بود.

رنجبر با بیان اینکه حدود ۵۰ خانوار شهرک کرناچی اسکان داده شده اند، اظهار داشت: اکنون آبگرفتگی شهرک کرناچی کرمانشاه رفع شده و اکیپ‌های بنیاد مسکن در حال ارزیابی خسارت به واحد‌های مسکونی هستند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در سیل و بارندگی شدید هفته گذشته حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد مسکونی شهر کرمانشاه دچار آبگرفتگی و پنج واحد مسکونی نیز در بخش‌های مختلف شهرستان تخریب شده است.

رنجبر در ادامه از کمیته امداد و بهزیستی خواست که آمار خانوار‌های آسیب دیده زیرپوشش در نواحی سیل زده را برای خدمت رسانی گزارش دهند، تا اقدام‌های مقتضی نسبت به آن‌ها انجام شود.

وی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و مسیل‌ها گفت: زمین خواران با فروختن زمین‌های حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها هم به مردم (که خانه و اثاثیه اشان رفت) و هم به دولت که باید خسارت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی را بپردازد، ضربه زدند.

فرماندار کرمانشاه از همه دستگاه‌های خدمات رسان شهری خواست در ارائه خدمات به صورت هماهنگ، منسجم و سیستمی به محلات ارائه خدمت کند و از مجوز دادن به ساخت و ساز‌ها در مکان‌های غیرمجاز خودداری کنند، ترحم و دلسوزی که کارشناسی نباشد بعدا چند برابر به خود مردم و دولت خسارت می‌زند.

رنجبر، مستند سازی و تهیه بانک اطلاعات از نحوه مدیریت بحران در بخش‌های مختلف را اولویت اول همه دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: شناسایی نقاط حساس شهری مانند محلاتی که آبگرفتگی و سیل داریم چه در شهر‌ها و چه روستا‌ها برای جلوگیری از بحران احتمالی باید در راس کار‌ها قرار گیرد.

وی اقدام‌های پیشگیرانه برخی از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری کرمانشاه در امر مدیریت سیل شهری را ستود و گفت: باید تمام اقدام‌های پیشگیرانه انجام شده ثبت و برای شناسایی دیگر نقاط حساس مثل اسکان اضطراری جمعیت زیادتر، جانمایی حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار و ... از قبل برنامه ریزی داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

آبگرفتگی شهرک کرناچی رفع شده است

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.