آغاز کودپاشی در بیش از یکهزار هکتار از مراتع مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: کودپاشی در بیش از یکهزار هکتار از مراتع شهرستان مهاباد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: با همکاری بهره برداران کودپاشی در یکهزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان آغاز شده است. 

وی افزود: این میزان کودپاشی در مراتع بالادست شهرستان و در بخش خلیفان که جزو مراتع ممیزی شده هستند انجام می‌شود.

پاتو گفت: کودپاشی در مراتع با هدف تقویت پوشش گیاهی، افزایش میزان بهره وری و تشویق جوامع محلی برای استفاده بهینه از مراتع انجام خواهد شد.

وی، با بیان اینکه کودپاشی مراتع هرساله در فروردین ماه آغاز می‌شود، افزود: به ازای هر هکتار مرتع، ۵۰ کیلوگرم کود استفاده می‌شود.

پاتوتصریح کرد: هر گونه چرای زودرس دام قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه در مراتع این شهرستان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در خصوص زیان‌های چرای زودرس دام‌ها در مراتع نیز گفت: استفاده از مراتع در این محدوده زمانی، باعث آسیب دیدن پوشش گیاهی و لگدکوب شدن مراتع می‌شود و این امر به طور مستقیم به دامداران زیان می‌رساند.

پاتو افزود: در این شهرستان ۱۷۰ هزار رأس دام مجاز به استفاده از مراتع هستند درحالیکه هم اکنون سه برابر این تعداد دام از مراتع این شهرستان استفاده می‌کنند.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که بیش از پنج هزار بهره بردار در آن مشغول فعالیت هستند و سالانه بیش از ۸۰ هزار تن علوفه از آن برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/ج

آغاز کودپاشی در مراتع شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.