شاهمرادی مطرح کرد؛

عفونت‌های بیمارستانی در کمین بیماران/ در مقابله با عفونت بیمارستانی خودکفا شده‌ایم

نائب رئیس یک شرکت دارویی دانش بنیان گفت: عفونت بیمارستانی در کمین بیماران است و برای مقابله با آن به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شاهمرادی مقدم، نائب رئیس هیئت مدیره یک شرکت دارویی دانش بنیان در آستانه برگزاری نمایشگاه ایران هلث در رابطه با عفونت‌های بیمارستانی اظهار کرد: یکی از مهمترین عواملی که پس از جراحی، سلامت بیمار را تهدید می‌کند موضوع عفونت‌های بیمارستانی است.

وی افزود: هرچند که اقدامات موثری در این زمینه انجام گرفته، ولی هنوز آ‌مار این عفونت‌ها در کشور بالا است و گرفتاری‌هایی را گاهی برای بیماران ایجاد می‌کند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان دارویی ادامه داد: شرکت‌های زیادی تا به حال وارد عمل شده تا بتوانند میزان عفونت را در مراکز درمانی کاهش دهند و بسته به نیاز بخش‌های مختلف از جمله اتاق عمل، آی‌سی‌یو، بخش عفونی و ... محصولات و ماشین‌آلات خود را عرضه می‌کنند.

شاهمرادی مقدم با اشاره به اینکه در کشور ما ۹۵ درصد نیاز‌ها در زمینه کنترل عفونت بیمارستانی، دستگاه‌های آن تولید داخل است بیان کرد: این مسئله نیاز به واردات را به شدت کاهش داده است و امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شده رفع شود تا به صورت ۱۰۰ درصد در زمینه مقابله با عفونت بیمارستانی خودکفا شویم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ایران هلث که یکی از بزرگترین رویداد‌های تجارت و بازرگانی در حوزه سلامت به شمار می‌رود، گفت: در این نمایشگاه جدیدترین دستاورد‌های علمی و تولیدات و تجهیزات در زمینه مقابله با عفونت بیمارستانی عرضه می‌شود.

نقش پررنگ  انجمن تولید کنندگان و صادر کننده تجهیزات پزشکی در تامین نیازها

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و وضعیت تحریم‌ها انجمن تولید کنندگان و صادر کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی نقش مهمی در تامین ۷۰ درصد نیاز‌های کشور در این زمینه داشته‌اند و فعالیت آن‌ها در بخش‌های مختلف به لحاظ کمی و کیفی اثربخش بوده است.

شاهمرادی بیان کرد: نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محور‌های اصلی این نمایشگاه است و موضوعات دیگری همچون گردشگری سلامت، استارت آپ، اپلیکیشن‌های سلامت و رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ ۴ تشکل شامل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن مهندسی پزشکی، انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه بازرگانان در برگزاری این نمایشگاه که از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه برگزار می‌شود، مشارکت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار