معاون دفتر تغذیه مراکز جمعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توزیع ویتامین دی بین ۵ میلیون دختر دبیرستانی/ ۲.۵ میلیون دانش‌آموز قرص آهن دریافت کرده‌اند

عزتیان گفت: توزیع ویتامین دی بین دختران دبیرستانی با هدف پیشگیری از کمبود این ویتامین انجام می‌شود.

توزیع ویتامین دی بین ۵ میلیون دختر دبیرستانی/ ۲.۵ میلیون دانش‌آموز قرص آهن دریافت کرده‌اندرضا عزتیان معاون دفتر تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت برای پیشگیری از کمبود ویتامین دی، سالانه ۹ واحد ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی برای ۵ میلیون دانش‌آموز دختر دوره اول و دوم دبیرستان توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: دوره بلوغ دختران در مقطع دبیرستان است و به همین دلیل کمبود ویتامین دی و نیاز به مصرف قرص آهن در آن‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند، به همین دلیل وزارت بهداشت برای  پیشگیری از بروز سوء ویتامین دی اقدام به توزیع این قرص‌ها در مدارس دختر مقطع دبیرستان می‌کند.

معاون دفتر تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت ۱۶ عدد قرص آهن ۶۰ میلی‌گرمی را به مدت ۴ ماه در بین دو و نیم میلیون دختر دانش‌آموز مقطع دبیرستان توزیع می‌کند تا مادران آینده کشور مشکلی از نظر تغذیه و کمبود ویتامین‌‌ها نداشته باشند.

عزتیان گفت: گرانی مواد لبنی و به خصوص شیر که منبع غنی کلسیم است باعث کاهش مصرف آن در خانواده‌های آسیب‌پذیر و نیازمند می‌شود و همین مسئله استحکام استخوان‌ها و اسکلت‌سازی بدن را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کند.

انتهای پیام/
 

مشکلات ناشی از گرانی مواد لبنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بعضی از دانش اموزان قرصهای دریافتی را می اندازند باید معلمین ومسئولین مراقبت بیشتری داشته باشند چون علاوه بر صدماتی که از کمبود ان دانش اموزان درگیر بیماری هایی می شوند هزینه گزافی هم با دور ریختن به کشور تحمیل می شود
آخرین اخبار