واکنش تند مجری الجزیره به سخنان یک مقام آمریکایی؛

آمریکا نماینده همه جهان نیست

سخنان هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا علیه ایران با واکنش مجری شبکه الجزیره روبرو شد و او تأکید کرد دولت آمریکا نماینده همه جهان نیست.

آمریکا نماینده همه جهان نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنان هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا علیه ایران با واکنش مجری شبکه الجزیره روبرو شد و او تأکید کرد دولت آمریکا نماینده همه جهان نیست.

غاده عویس، مجری شبکه تلویزیونی الجزیره که با ناتان سیلز مصاحبه می‌کرد در واکنش به سخنان این مقام آمریکایی که جهان، ایران را کشور حامی تروریسم می‌داند گفت: ”آیا دولت ترامپ و شخص او، نماینده همه جهان است؟ با شما به عنوان یک نفر به نمایندگی از وزارت امور خارجه آمریکا سخن می‌گویم. شما نماینده همه جهان نیستید و فقط می‌توانید درباره موضع آمریکا و دولت ترامپ سخن بگویید. بار دیگر تأکید می‌کنم شما نماینده وزارت امور خارجه آمریکا و نه همه جهان هستید.“

روز گذشته دولت آمریکا در اقدامی مغایر با هنجار‌های بین‌المللی و در راستای خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

این نخستین بار است که آمریکا نیروی نظامی رسمی یک کشور دیگر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. طبق قانون، کنگره آمریکا از زمان اعلام این موضوع از سوی دولت، یک هفته فرصت دارد این تصمیم را تایید یا رد کند.

در صورتی که کنگره در مهلت قانونی ۷ روزه خود با این تصمیم مخالفت نکند، اطلاعیه آن رسما در دفتر اداره ثبت فدرال آمریکا منتشر شده و وارد فاز اجرایی خواهد شد. پس از اعلام رسمی این تصمیم، سازمان مربوطه ۳۰ روز فرصت خواهد داشت در یکی از دادگاه‌های تجدیدنظر آمریکا نسبت به آن اعتراض کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
این ادا بازیها به فرموده عزیز زهرا(س) قائد مسلمین جهان سید علی خامنه ای دامة برکاتة:" این گربه رقصانی ها....."همه به خاطر این است که زمان خریده شود تا انتخابات حزب بنیامین نتانیاهو به یک نتایجی در اسرائیل برسد و گرنه کنگره و....همه بهانه تراشی است ترامپ را چه به اینکارها.....بدبخت خواسته خوش خدمتی اش را بهIPAK و کارتلهای صهیونیستی حامی حزب جمهوریخواه تکمیل کرده باشد....آمریکا در باتلاقی خود را با این حرکت گرفتار کرد که هر چه دست وپا بزند بیشتر در لجن و گل و لای متعفن خروجی عملکردش فرو میرود و غرق میشود......
آخرین اخبار