مغیثی مطرح کرد؛

مراقبت بیماری‌های غیر واگیر در مناطق سیل زده/ ۷ تیم سیار مسئول مراقبت بیماری‌های غیر واگیر هستند

معاون فنی مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: هفت تیم سیار به انجام مراقبت بیماری‌های غیر واگیر مشغول هستند.

اجرای برنامه مراقبت بیماری‌های غیر واگیر در مناطق سیل زدهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مغیثی معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: بحران و بلایا عامل تشدیدکننده بیماری‌های غیر واگیر هستند که عوارض ناشی از این بیماری‌ها فوریت‌های سلامت را ایجاد می‌کند، لذا کنترل و مراقبت بیماری‌های غیر واگیر در بلایا در اولویت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بدین منظور شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر از قبل شناخته شده از جمله مبتلا به فشارخون بالا و دیابتی تحت پوشش هر خانه بهداشت و پایگاه سلامت که جابجا شده اند، در کمپ‌های اسکان سیل زدگان و خانه‌ها و پایگاه‌های سلامت محل‌های استقرار سیل زدگان در حال اجراست.

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفت: در استان لرستان بیشترین آسیب را شهر پلدختر متحمل شده است، با وجود اینکه اهالی در چادر نزدیک محل زندگیشان اسکان یافته اند، هفت تیم سیار متشکل از پزشک، ماما، کارشناس مبارزه با بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و تدارکات به صورت سیار در کنار سایر مراقبت‌ها به آسیب دیدگان شهر‌های پلدختر و معمولان به انجام مراقبت بیماری‌های غیر واگیر مشغول هستند.

وی ادامه داد: در استان گلستان اکیپ‌های سیار با قایق ارائه خدمات و مراقبت‌های بیماری‌های غیر واگیر را بر عهده دارند. تمام امکانات از لحاظ دارویی و تجهیزات مراقبت بیماری‌های غیر واگیر به صورت رایگان در اولین سطح ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، تامین و در دسترس قرار گرفته است.

مغیثی بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز عوارض کشنده بیماری‌های غیر واگیر که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشند دریافت نشده و کماکان در صورت نیاز، ارجاع به سطح خدمات تخصصی سرپایی و بستری به صورت هماهنگ در مناطق آسیب دیده انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار