جوانان حمیدیه اجازه ورود آب به شهر را نمی‌دهند

فرماندار حمیدیه از حضور جوانان این شهرستان و تلاش شبانه روزی آن‌ها برای جلوگیری از ورود آب به شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی، فرماندار حمیدیه در تشریح وضعیت کنونی این شهرستان گفت: جوانان منطقه برای حفاظت از شهر در برابر هجوم سیلاب با امکانات ساده و اندک همچنان پای کار هستند.

وی اظهار کرد: با بسیج امکانات و تلاش شبانه روزی و در خور تحسین مردم و احداث و تحکیم بخشی سیل بندها، آب هنوز به این شهر رخنه نکرده است.

هاشمی بیان داشت: بخشی مهمی از اثاثیه مردم این شهرستان به همراه احشام آن‌ها به نقاط امن انتقال یافته و از این بابت نگرانی نداریم.

خروج روستاییان در معرض خطر سیلاب الزامی است

فرماندار حمیدیه با اشاره به ساماندهی و تحکیم بخشی سیل بند‌ها در داخل شهر اذعان داشت: تلاش برای خروج و تخلیه روستا‌های در معرض خطر به صورت همزمان صورت می‌گیرد و این کار سختی است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: اردوگاه‌های شهید غلامی، شهید فرجوانی، ثامن الائمه و جوادالائمه برای اسکان موقت اهالی شهر حمیدیه تعیین شده اند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان حمیدیه همچنین در خصوص تعداد روستا‌های تخلیه شده افزود: تاکنون ۱۶ روستای حاشیه رودخانه کرخه و در معرض خطر سیلاب تخلیه یا در حال تخلیه هستند.

کمک‌های اهدایی مردم نوع دوست کرمان به حمیدیه رسید

شاهین هاشمی اظهار کرد: کمک‌های اهدایی مردم نوع دوست کرمان سه شنبه شب به شهرستان سیل زده حمیدیه رسید، این کمک‌ها شامل؛ تجهیزات امدادی، اقلام ضروری و مایحتاج عمومی، امکانات پزشکی و دارویی از طریق یک فروند هواپیما به اهواز ارسال و سپس به شهرستان حمیدیه انتقال یافت.

وی با بیان اینکه هدایای مردم کرمان در حال توزیع بین مردم سیل زده و گرفتار سیلاب منطقه هستند، گفت: در کنار این هدایا، یک تیم کامل امداد و نجات نیز برای یاری رسانی به ساکنان این شهرستان در حال خدمت رسانی است.

انتهای پیام/گ

ترمیم سیل بند‌ها ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.