افزایش ۴۰۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت سد سیمره/آمادگی برای کنترل سیلاب روز‌های آینده وجود دارد/صوت منتشر شده در خصوص وضعیت سد کرخه کارشناسانه نیست

معاون توسعه و بهره‌برداری از سد‌های سازمان آب و برق خوزستان از افزایش ۴۰۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت سد سیمره و آمادگی برای کنترل سیلاب روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نورالدین بازگیر، معاون توسعه و بهره‌برداری از سد‌های سازمان آب و برق خوزستان ضمن تکذیب شایعات در خصوص سد کرخه گفت: با دستور وزیر نیرو ظرفیت سد سیمره ۴۰۰ میلیون مترمکعب در حال افزایش است و با توجه به ظرفیت خالی ایجاد شده در سد کرخه و افزایش ظرفیت سد سیمره، در صورت وجود سیلاب در روز‌های آینده آمادگی کامل برای کنترل آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سد کرخه بیش از یک هزار و ۲۰۰ ابزار پایش وجود دارد که روزانه وضعیت این سد را پایش می‌کنند بیان داشت: تاکنون هیچ موردی در سد کرخه از نظر بدنه سد، سازه‌های سرریز و تجهیزات نصب‌شده بر روی سرریز مشاهده نشده و هیچ نگرانی از نظر ایمنی و پایداری سد کرخه وجود ندارد.

بازگیر تراز فعلی سد کرخه را ۲۲۴.۲۵ و حجم فعلی آب در سد کرخه ۵.۹ میلیارد مترمکعب عنوان و تصریح کرد: ورودی سد کرخه تا صبح امروز یک هزار و ۴۳۳ مترمکعب در ثانیه است که نسبت به روز گذشته کاهش یافت و خروجی سد کرخه یک هزار و ۸۷۷ مترمکعب در ثانیه است.

معاون توسعه و بهره‌برداری از سد‌های سازمان آب و برق خوزستان در خصوص صوت منتشرشده در فضای مجازی در مورد وضعیت سد کرخه، اذعان داشت: فردی که در این صوت اقدام به اظهارنظر در خصوص سد کرخه کرد کارشناس نیست و براساس شنیده‌ها مطالبی را بیان کرد که صحبت‌های منتشرشده صحیح نیست و با این فرد در این خصوص صحبت شد و اگر برخوردی لازم باشد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

افزایش ظرفیت سد کرخه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.