حمایت از مشاغل خرد در اولویت سیستم بانکی اردبیل قرار گیرد

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حمایت از مشاغل خرد در اولویت سیستم بانکی اردبیل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل در کیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی استان اردبیل افزود: نرخ اشتغال ایجاد شده در مشاغل خرد بیشتر از صنایع بزرگ می‌باشد که ضرورت دارد بانک‌ها در اعطای تسهیلات اینگونه مشاغل را هم مدنظر قرار دهند.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده به طور میانگین ۷ درصد هزینه تولید متوجه به هزینه دستمزد است و افزایش نرخ دستمزد کارگران نبایدتاثیر قابل توجهی برروی قیمت تمام شده اجناس داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در حال حاضر فاکتور مهم تاثیرگذار در قیمت تمام شده کالا، افزایش قیمت مواد اولیه می‌باشد که باید تمهیدات کنترلی دیده شوند.

رحیمی گفت: ارزش افزوده کالا بیشتر از خواب پول در سیستم بانکی می‌باشد که زمینه‌ساز کمک به تولید می‌باشد.

وی تصریح کرد: نرخ اشتغال ایجاد شده در مشاغل خرد بیشتر از صنایع بزرگ می‌باشد که ضرورت دارد بانک‌ها در اعطای تسهیلات اینگونه مشاغل را هم مدنظر قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل تاکید کرد: تحریم‌ها در کنار ثبات اقتصادی فرصت ویژه جهت رونق تولید و هدایت منابع راکد به سمت اشتغال می‌باشد.

رحیمی گفت: سال‌های قبل عمده مشکل تولید متوجه به بازار و فروش بود که با افزایش نرخ ارز و توجه به صادرات زمینه گشایش ظرفیت جدید فروش فراهم شده است.

انتهای پیام/ح

نرخ اشتغال ایجاد شده در مشاغل خرد بیشتر از صنایع بزرگ است

 

برچسب ها: اشتغال ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.