رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۳هزار نفر ساعت آموزش در سکونتگاه‌های غیر رسمی این شهرستان انجام شد.

جعفر رحمانی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۳هزار نفر ساعت آموزش توسط این مرکز در سکونتگاه‌های غیر رسمی این شهرستان انجام شد و این در حالی است که این مرکز برای سال ۹۷ تنها متعهد به انجام ۲۰۰۰نفر ساعت در سکونتگاه‌های غیر رسمی بود که با توجه به اهمیت ویژه این مناطق و نقش موثر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی، میزان قابل توجهی آموزش مازاد بر تعهد ارائه داده ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر این آموزش‌ها در مناطقی همچون امیرآباد، علی آباد و اسلام آباد انجام پذیرفته است، افزود: کلیه‌ی هزینه‌های مربی و لوازم مصرفی این دوره‌ها را، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان پرداخت کرده است.

رحمانی در ادامه تصریح: همچنین در سال گذشته، این مرکز ۳۰هزار نفر ساعت به زندانیان ارائه کرده است؛ میزان تعهد آموزش در زندان برای این مرکز ۲۰ هزار نفر ساعت بوده که در این مورد ۱۳۰ درصد انجام تعهد داشته ایم.

وی با یادآوری اینکه نقطه کوبی و پرورش زنبور عسل از جمله حرفه‌های آموزش داده شده به زندانیان بوده است، تاکید کرد: تعدادی از زندانیان شرکت کننده در این دوره‌ها، پس از آزادی از زندان، هم اکنون در حرفه‌ای که فراگرفته بودند، مشغول به فعالیت و تولید هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان در پایان یادآور شد: این مرکز در سال گذشته متعهد به انجام ۳۰۰هزار نفر ساعت آموزش بود، اما با ۱۸۵ درصد تحقق تعهد، بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر ساعت را مازاد بر تعهد انجام داده و موفق به کسب رتبه اول عملکرد آموزشی در میان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی شد.
 
انتهای پیام/م

 

برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای در سکونتگاه‌های غیر رسمی بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.