دانستنی‌ها؛

ترفندی ساده برای درمان آلرژی بهاره/ خوراکی‌های خوشمزه برای کاهش فشار خون/ آجیلی که مثل آرام‌ بخشی قوی عمل می‌کند/ خاصیت فوق‌العاده فلفل قرمز

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

درمان حساسیت فصلی بهاره

حساسیت‌‌های فصلی اخیرا شیوع بیشتری به خصوص در بین کودکان پیدا کرده است و می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد؛ برای کنترل این اختلال می‌توانید با شستشوی مداوم دست‌ها، داشتن فعالیت های ورزشی، رژیم غذایی سالم و خواب کافی (۶ الی ۸ ساعت) از مبتلا شدن به حساسیت فصلی‌ جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که برای درمان حساسیت فصلی ، نیازی به هزینه کردن زیاد نیست؛ بر اساس نتایج مطالعات علمی، استفاده از مکمل‌هایی همانند ویتامین C و روی، به منظور پیشگیری یا درمان سرماخوردگی و حساسیت، به طور قابل توجهی موثر خواهد بود.

فشار خون بالا را با دارچین کنترل کنید

مصرف برخی مواد غذایی مثل سبزی ریحان، جو دو سر، دانه کتان، جوشانده عناب، خیار تازه که در ۳ وعده ناشتا، عصر و شب، دم کرده تخم خیار، شنبلیله، گریپ فروت، نارنج، میوه نارس خرمالو، زلزالک، فندق و گلابی هم به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

برخلاف تصورات عموم مردم، طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۶ دارچین باعث کاهش فشار خون می شود و مصرف آن می تواند فشار خون بالای ناشی از افزایش قند خون را کاهش دهد، توجه داشته باشید که مصرف دارویی دارچین فقط باید با دستور پزشک باشد چرا زیرا می‌تواند تداخل دارویی ایجاد کند و منجر به بروز عوارض جانبی شود و داروهایی مانند  وارفارین، آسپرین، فلوکستین، پلاویکس، استامینوفن، سیتریزین و با دارچین تداخل دارند.

ترفندی ساده برای درمان آلرژی بهاره/ خوراکی های خوشمزه برای کاهش فشار خون/ آجیلی که مثل یک آرام بخش قوی عمل می کند/ خاصیت فوق‌العاده فلفل قرمز

دارو ضد افسرگی به نام بادام زمینی

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بادام زمینی ویژگی ضد افسردگی دارد و حتی در برخی موارد به عنوان جایگزین دارویی استفاده شده است، به طور کلی دو مشت از بادام زمینی می‌تواند معادل مصرف یک دوز داروی تجویزی تاثیرگذار باشد؛ در درون بدن، اسید آمینه‌ای اساسی به نام ال-تریپتوفان وجود دارد که نقش کاهنده اضطراب و حتی مهم تر از آن را دارد و نقش مهم‌تر این ماده یعنی تریپتوفان موثر بودن در تشکیل سروتونین، یکی از انتقال دهنده‌های عصبی مهم بدن است؛ سروتونین در بدن نوعی احساس سرخوشی به وجود می آورد و نگرانی‌ها را از شما می‌گیرد.

مصرف بادام‌زمینی می‌تواند بر پیشگیری از سرطان، کمک به حفظ سلامت قلب، کاهش فشار خون بالا، کمک به سلامت و زیبایی مو و بهبود سلامت استخوان ها هم موثر باشد پس از مصرف آن غافل نشوید.

راهکاری ساده برای درمان حساسیت/ دادو گیاهی برای کنترل فشار خون/

با فلفل قرمز ریه هایتان را سالم نگه دارید

سرطان و مشکلات ریوی یکی از اختلالات شایع در جوامع بشری هستند؛ ریه با توجه تاثیری که بر عملکرد بدن دارد، اهمیت زیادی برای پزشکان پیدا می‌کند، نتایج برخی تحقیقات جدید نشان می‌دهد کهتندی فلفل قرمز به کُند شدن روند پیشرفت سرطان ریه کمک می‌کند و می‌تواند درمان احتمالی برای سرطان ریه باشد.

در یک تحقیق تاثیر روعن‌ماهی هم مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد مصرف روغن ماهی با توجه به این که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۳ است می‌تواند ریسک ابتلاء به آسم را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد.

راهکاری ساده برای درمان حساسیت/ دادو گیاهی برای کنترل فشار خون/

اندر حکایت خواص شگفت‌انگیز سیر

سیر خواص بسیار زیادی دارد؛ پیش از این مشخص شده بود که مصرف سیر به طور روزانه می تواند تا ۷۰ درصد علائم سرماخوردگی را کاهش دهد، اما بنا بر تحقیقات اخیر نجام شده، مصرف سیر در یک دوره ۲۴ هفته ای می تواند فشار خون را کاهش دهد و همان طور که می‌دانید فشار خون بالا یکی از عواملی است که می تواند با حملات قلبی و سکته مغزی همراه باشد.

همانطور که می‌دانید این ماده غدایی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن برای مبارزه با آسیب های «اکسیداتیو» کمک می کند و خطر بیماری های مغزی از جمله آلزایمر را کاهش می‌دهد همچنین افراد با کلسترول بالا می‌توانند سیر مصرف کنند، چرا که می تواند میزان کلسترول خون آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

در مطالعات پیشین این موضوع هم مشخص شده بود که سیر با افزایش استروژن در زنان، به کاهش پوکی استخوان کمک کند؛ از طرفی علاوه بر افزایش طول عمر، افراد مسن را از خطرات ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن حفظ می کند.

راهکاری ساده برای درمان حساسیت/ دادو گیاهی برای کنترل فشار خون/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاری
۱۳:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
متشکریم از باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
متشکرم
آخرین اخبار