نماینده ولی فقیه خبر داد؛

تشکیل ستاد بحران سازمان اوقاف برای همراهی با حادثه دیدگان مناطق سیل زده

حجت الاسلام خاموشی از تشکیل ستاد بحران سازمان اوقاف برای همراهی با حادثه دیدگان مناطق سیل زده کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید از نمایشگاه جانبی سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به امور سیل زدگان اظهار کرد: اخیرا در واقعه سیل کشور در استان سمنان فردی وقف حوادث طبیعی کرده است، و مفهومش این است که اگر حادثه ای رخ داد می توانید از مال من برای ساماندهی امور استان استفاده کنید. درواقع وقف در متن و باطن مردم است و ما باید در اوقاف نیات واقفین را محوری ترین کار خودمان به جهت فعالیت ها و برنامه های جاری در این نهاد بدانیم.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به برگزاری خدمات رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه به مناطق سیل زده و تشکیل ستاد بحران در این مجموعه گفت: ما به پیروی از دیگر دستگاه های مهم کشور ستاد بحران تشکیل دادیم، و برای استان‌هایی که درگیر سیل هستند، بخش‌های معین برای خدمات رسانی به آن‌ها تعیین کردیم.

وی با اشاره به حضور خود در استان خوزستان، بیان کرد: چند روز گذشته در استان خوزستان حضور داشتم و شاهد بودم که بقاع متبرکه این استان مشغول به خدمات رسانی هستند. همچنین استان‌هایی مثل خراسان رضوی که معین استان بودند، در آن منطقه مشغول طبخ نان بود و هر روز ۲۰ هزار نان پخت می‌کنند و ۱۰ هزار غذا در روز را برای مردم در دستور طبخ قرار داده‌اند. همچنین استان قزوین در آن منطقه روزانه ۷ هزار غذا طبخ می‌کرد که می‌گفتند قدرت روزانه ما چیزی حدود ۱۰ هزار پخت غذای گرم برای مردم است.

حجت الاسلام خاموشی با یادآوری تشکیل ستاد بحران در سازمان اوقاف و امور خیریه برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگان کشور، تاکید کرد: خدمات رسانی همه دستگاه‌ها در وهله اول آثار معنوی دارد و در مرتبه دوم اینکه ما می‌توانیم کمک‌های مردمی اعم از غذای کنسروی، لوازم های بهداشتی و گرمایشی را جمع‌آوری و به مناطق حادثه دیده انتقال دهیم و با همکاری درون استان پخش آن‌ها شکل بگیرد.

ریاست سازمان اوقاف درادامه این گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص برنامه ریزی این سازمان پیرامون موقوفاتی که در سیل اخیر از بین رفته است، اظهار کرد: وظیفه ما رسیدگی به مناطق تخریب شده است. اما به طور طبیعی باید از این بحران عبور کنیم و پس از آمار بدست آمده برنامه ریزی دقیقی برای آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

بازدید رئیس سازمان اوقاف از مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار