رئیس مجلس اردن: اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران باعث التهاب در منطقه می‌شود

رئیس مجلس اردن گفت: اقدام دولت آمریکا در تروریستی دانستن سپاه پاسداران، باعث ملتهب شدن اوضاع خاورمیانه می‌شود.

رئیس مجلس اردن: اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران باعث التهاب در منطقه می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، عاطف الطراونه، رئیس مجلس اردن گفت: اقدام دولت آمریکا در تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، باعث ملتهب شدن اوضاع منطقه می شود.

وی درباره تصمیم دولت آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه های تروریستی گفت: فکر نمی کنم این اقدام به سود امنیت و ثبات منطقه باشد. بدون شک این اقدام باعث ملتهب کردن اوضاع منطقه می شود. این مسئله درباره اقدام ایران در تروریستی دانستن ارتش آمریکا هم صادق است که نمی تواند زمینه ساز برقراری امنیت در منطقه باشد. اگر کسی می خواهد در گسترش دموکراسی و نهادهای مردم نهاد مشارکت کند و مصیبت های جنگ، قتل و درگیری را از ملت های منطقه دور کند، باید با طرف مقابل مذاکره کند.

الطراونه افزود: ما از تنش آفرینی در لیبی حمایت نمی کنیم و گفتگو بین طرف های درگیر در این کشور را ترجیح می دهیم. سوریه ریه اقتصاد اردن است. ملت اردن همچنان عادی سازی روابط با اسرائیل را با وجود امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، رد می کند. اردن به توافقنامه صلح که با میانجی گری آمریکا به دست آمد، احترام گذاشت، اما طرف مقابل به این توافقنامه پایبند نیست. قرارداد واردات گاز از اسرائیل، به پارلمان اردن ارائه نشد و ملت و پارلمان اردن این قرارداد را رد می کنند. انتقال سفارت آمریکا به قدس، هیچ دستاوردی نداشت، زیرا نمی تواند تاریخ را تغییر دهد. تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان سوریه، خشم جوانان را بر می انگیزد و باعث افزایش افراط گرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های نشست های اتحادیه پارلمان های عرب، ”بند قدس“ به عنوان پایتخت ابدی فلسطین است. امیدوار بودیم که همه عرب ها و مسلمانان در حمایت از مسئله فلسطین، متحد می شدند. ملت های عربی مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. برادران مسیحی هم در قدس مانند ما در رنج هستند.

رئیس مجلس اردن گفت: آمریکا درباره مسائل منطقه، نقش جانبدارانه ای در پیش گرفته است و این شرایط، امیدوارکننده نیست. اردن هرگز اعطای تابعیت به فلسطینی ها را نخواهد پذیرفت. امیدواریم کشورهای عربی برای دفاع از مسئله فلسطین در برابر طرح آمریکایی معامله قرن متحد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
این صحبت های رئیس مجلس اردن دقیقا مواضع قاطع ماست در مقابل امریکا
آخرین اخبار