خسارت سیل به حدود ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: بروز سیلاب در استان به یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی، مددجویان آسیب وارد کرد.

خسارت سیل به ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیمان ترکمانه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بیان کرد: در اثر بارش‌های اخیر و بروز سیلاب در استان تاکنون، یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی، مددجویان این مجموعه دچار آسیب ۳۰ الی ۱۰۰ درصدی شده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار ممکن است در روز‌های آینده افزایش یابد، افزود: از آنجا که تمام واحد‌های مسکونی، تجاری و دامی مددجویان این مجموعه تحت پوشش بیمه است، تیم‌های تحقیقاتی از روز شنبه جهت ارزیابی میزان خسارت وارده کار خود را آغاز کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: تا پایان هفته جاری آمار دقیق میزان خسارت وارده بر هر واحد تعیین و عملیات بازسازی آن‌ها آغاز خواهد شد.
ترکمانه ادامه داد: پس از ارزیابی و تایید بنیاد مسکن نیز ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به مددجویان روستایی این نهاد که در سیلاب‌های استان همدان آسیب دیده‌اند پرداخت می‌شود.
وی گفت: آن دسته از مددجویانی که باغ، زمین کشاورزی و دام آن‌ها در سیل اخیر استان دچار خسارت و آسیب شده است با کمک‌های جهاد کشاورزی و صندوق بیمه حمایت از محصولات کشاورزی در اولین فرصت خسارت آن‌ها جبران خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه ۲ میلیون تومان خسارت اثاثیه و لوازم منزل توسط بنیاد مسکن به آسیب دیدگان سیل پرداخت می‌شود، گفت: از همان روز‌های آغاز سیل در استان، ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان آسیب دیده تحت حمایت پرداخت شده است.

انتهای پیام/ب

سیل به واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد خسارت وارد کرد

برچسب ها: سیلاب ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.