دیدار سفیر ترکیه در ایران با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی/تاکید بر گسترش روابط تجاری میان ایران و ترکیه

سفیر ترکیه در ایران با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دریا اورس سفیر ترکیه در ایران و جمعی از مسئولان استان وان با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی در اتاق بازرگانی ارومیه دیدار و گفت و گو کرد.

 

آذربایجان غربی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ترکیه برنامه‌های ویژه‌ای دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در دیدار سفیر ترکیه با فعالان اقتصادی استان توسعه حمل ونقل و لجستیک، توسعه بازارچه‌های مرزی و اعزام هیئت‌های اقتصادی به استان‌های مرزی ترکیه را از مهمترین این برنامه برشمرد.

حسینی افزود:احداث آزاد راه تبریز -ارومیه _مرسین از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت اجرای آن مدت زمان رسیدن کالا به ایران ۲۶ روز کاهش خواهد یافت و درواقع فعال کردن بخشی از جاده ابریشم است.

وی از گاز کشی به شهر‌های نوار مرزی ترکیه باایران هم خبر داد و گفت: ما در استان در راستای تقویت روابط دو کشور و احترام به مردم خوب ترکیه آمادگی اجرای این کار را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در ادامه با انتقاد از افزایش هزینه ورود کالا از مرز‌های ترکیه گفت:امیدواریم با برنامه ریزی مناسب قیمت‌ها کاهش پیدا کند تا بتوانیم به مبادلات با ترکیه ادامه دهیم.

 

برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین ایران و ترکیه باید دوطرف منافع ملی را تبدیل به منافع مشترک کنند

 

سفیر ترکیه در دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود: ریشه ۱ هزار ساله دوستی و محبت مردم دو کشور فرهنگی را ایجاد کرده است که در جهان بی نظیر است و میتوان ادعا کرد ما هم برادری خونی و هم برادری دینی داریم.

دریا اورس افزود:با پشتوانه این قدرت برادری بزرگ باید اهداف بزرگ داشت و سهم مبادلات تجاری دو طرف حتی از ۳۰ میلیارد دلار در سال هم باید گذر کند.

وی با تاکید بر رفع مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های اقتصادی تصریح کرد: با درایت مدیران ارشد دو کشور قطعا راهکار‌های برون رفت از وضعیت نامناسب فعلی ارائه خواهد شد و ترکیه تمام تلاش خود را برای حمایت از ایران در دوران تحریم انجام خواهد داد تا برادری خود را در روز‌های سخت ثابت کند.

ترکیه با هدف توسعه مبادلات اقتصادی تمام زیر ساخت‌های مورد نیاز را در مرز رازی فراهم کرده است و منتظر اقدامات ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی استان وان ترکیه در دیدار سفیر ایران با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر منتظر اتمام پروژه راهسازی خوی به مرز رازی هستیم که بتوانیم حجم مبادلات را در این مرز بیشتر کنیم.

نجدت تاکوا افزود: استان وان اماده است تا با توجه به طرفیت‌های مناسب آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی همکاری‌های بیشتری داشته باشد.

وی افزایش عوارض خروج از کشور برای ایرانیان را یکی از دلایل کاهش تجارت چمدانی مرزنشینان عنوان و اضافه کرد برای کمک به توسعه ارتباطات این عوارض باید کاهش یابد.

 
دیدار سفیر ترکیه در ایران با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی
دیدار سفیر ترکیه در ایران با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی


انتهای پیام/م
 

سفرسفیر ترکیه به ارومیه

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.