بررسی خودرو ب ام و سری یک کروک

ب ام و سری یک کروک در سال ۲۰۰۸ به ایران رسید؛ یعنی همان زمانیکه تعداد انگشت‌شماری آئودی TT کروک و همچنین تعداد نسبتا زیادی مرسدس SLK۲۰۰ تنها رقبای اصلی این خودرو بودند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تجربه ثابت کرده است که تقاضا برای خودروهای اسپرت، به‌ویژه آنهایی که سقف جمع‌شونده دارند، همواره در کشورمان زیاد است و طرفداران پر و پا قرصی دارد مگر آنکه با خودرویی کوچک سروکار داشته باشیم که در اینصورت، شکست آن در بازار ایران تقریبا حتمی است درست مانند داستان سری 1 کروک (اتاق E88) در ایران.
 
بررسی خودرو ب ام و سری یک کروک
 
این باواریایی در سال 2008 به ایران رسید؛ یعنی همان زمانی که تعداد انگشت‌شماری آئودی TT کروک (واردات شخصی) و همچنین تعداد نسبتا زیادی مرسدس SLK200 تنها رقبای اصلی این خودرو بودند. سقف پارچه‌ای‌ این خودرو، خیلی زود از بین می‌رفت و به دلیل نبود مرکز خدمات پس از فروش نقص قطعات یدکی، مالک را با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کرد.
 
بررسی خودرو ب ام و سری یک کروک
 
اغلب مالکان این ب‌ام‌و غافل بودند که سرویس موتور سقف متحرک آن همانند سرویس‌های دوره‌ای مانند روغن، باید بررسی شود. همین است که در همان تعداد اندک سری یک‌های کروک، مشکل سر و صدای سقف و اساساً مشکل باز و بست آن رایج شده. سری1 کروک با اینکه در تیپ 120i و با پیشرانه 4 سیلندر در ایران عرضه می‌شد اما عمده فروش آن مربوط به تیپ 125i بود؛ این تیپ نه مانند TT از توربوشارژ بهره می‌برد و نه مانند SLK200 از سوپرشارژ کمک می‌گرفت اما برخلاف هردوی آنها، هم پیشرانه 6 سیلندر داشت و هم دیفرانسیل عقب بود.
 
بررسی خودرو ب ام و سری یک کروک
 
لذا روی کاغذ همه چیز برای موفقیت آن در ایران قطعی به‌نظر می‌رسید اما متاسفانه، داستان دیگری برای این آلمانی رقم خورد و وارداتش خیلی زود متوقف شد.
بررسی خودرو ب ام و سری یک کروک
بررسی خودرو ب ام و سری یک کروک
بررسی خودرو ب ام و سری یک کروک
انتهای پیام/
 
برچسب ها: معرفی خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار