سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان:

نکاتی که باید در زمان بروز حوادث طبیعی به آن توجه کرد/ بیماران فشار خون دارو‌ی خود را قطع نکنند

خالدی گفت: در مواقع بحرانی بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند، بیش از دیگران در معرض عفونت قرار دارند.

لزوم داشتن داروی کافی همراه بیماران / بیماران فشار خون مصرف داروهای خود را در هنگام وقوع حوادث طبیعی قطع نکنند / بیماران در زمان بروز حوادث طبیعی به چه نکاتی باید توجه کنندمجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در هنگام بروز حوادث طبیعی اگر به بیماری فشار خون بالا یا مشکلات قلبی و عروقی مبتلا هستید، مصرف داروهای خود را به طور منظم فراموش نکرده و اگر علائمی مانند در قفسه سینه،‌ درد قلبی، تنگی نفس، سرگیجه ناگهانی، سردرد و تپش قلب پیدا کردید از هر حرکتی خودداری کرده و از اطرافیان خود درخواست کنید تا شما را به تیم‌ فوریت‌های پزشکی منتقل کنند.

وی ادامه داد: افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند نباید تحت هیچ شرایطی داروهای خود را قطع کنند زیرا این کار به بروز عوارضی خطرناک برای آنها منجر خواهد شد.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: در مواقع بحرانی در صورت انتقال به محل‌های اسکان اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید به اندازه کافی دارو به همراه خود داشته باشید و اگر درد‌های قلبی و قفسه سینه بیش از ۱۰ دقیقه به طول انجامد باید به تیم درمانی فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید.

بیماران سرطانی بیشتر در معرض عفونت هستند

خالدی گفت: در مواقع بحرانی بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند بیشتر از سایرین در معرض عفونت بوده به همین دلیل رعایت بهداشت فردی در شرایط بحرانی برای این افراد از اهمیتی خاص برخوردار است.

وی یادآوری کرد: بیماران مبتلا به عارضه دیابت نیز برای جلوگیری از آسیب‌ پاها از راه رفتن بدون کفش در محل حادثه دیده جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار