آغاز پنجمین دوره مسابقه قوام‌الدین در شیراز

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و دبیر مسابقه معماری قوام‌الدین گفت: مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه قوام‌الدین از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در شیراز آغاز به کار می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و دبیر مسابقه معماری قوام‌الدین بیان کرد: مسابقه معماری قوام الدین از ۵ سال قبل در شیراز آغاز به کار کرد و با حمایت‌های شهرداری و شورای شهر شیراز و استانداری فارس اکنون به پنجمین دوره رسیده است.

وی هدف از برگزاری مسابقه معماری قوام‌الدین را تاثیرگذاری جامعه معماری در شهر و برگزاری رویداد‌های شهری برای تاثیر در پویایی و نشاط اجتماعی اعلام و تصریح کرد: از ابتدا گذر مقابل باغ عفیف آباد برای محل این رویداد در نظر گرفته شد ه بود که با همکاری شورای چهارم، این گذر به نام قوام الدین ثبت شد.

جمشیدی با بیان اینکه سه دوره اول این رویداد تخصصی، به شکل استانی برگزار شده است، افزود: از دوره چهارم و به دلیل استقبال خوب متخصصان این حوزه، رویداد بعد ملی پیدا کرد و انتظار می‌رود در سال‌های آتی، سطح رویداد به بین المللی ارتقاء یابد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و دبیر مسابقه معماری قوام‌الدین با اشاره به حضور ۸۰ گروه معماری از سراسر کشور در پنجمین دوره مسابقه قوام الدین شیراز اضافه کرد: بعد از داوری مرحله اول، ۳۰ طرح به مرحله دوم و در نهایت از بین آن‌ها ۸ طرح به مرحله نهایی راه یافت.

وی اظهار کرد: عنوان پنجمین دوره مسابقه قوام الدین با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه و ابعاد مختلف آن، بازی کردن بعد از ۷.۳، انتخاب شده، که محور این دوره طراحی فضای بازی بعد از وقوع حوادثی مخربی نظیر زلزله است.

جمشیدی تاکید کرد: از اول اردیبهشت ماه امسال مرحله اجرایی این دوره از مسابقه قوام الدین در گذر مقابل باغ عفیف آباد آغاز می‌شود و قبل و همزمان با مرحله اجرایی این دوره از مسابقه قوام الدین، کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی مختلفی نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و دبیر مسابقه معماری قوام‌الدین با اشاره به حاضر نبودن نماینده سازمان نظام مهندسی فارس در جلسه شورای سیاستگزاری مسابقه قوام الدین شیراز، بیان کرد: انتظار می‌رود در این دوره با همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز و سایر دستگاه‌های ذیربط شاهد برگزاری رویدادی در خور و شایسته باشیم.

انتهای پیام/ت

برگزاری مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه قوام‌الدین در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.