اسلامی در صحن علنی:

بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور آسیب دید/ تخریب ۱۰۸ کیلومتر از جاده اصلی پلدختر

وزیر راه و شهرسازی برآورد خسارت‌های جاده‌ای و ریلی را در سیل اخیر ۳ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور دچار آسیب شده است/ تخریب ۱۰۸ کیلومتر از جاده اصلی پلدختربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین ماه) در جریان بررسی موضوع سیل اخیر در کشور، گفت: وزارت راه و شهرسازی با توجه به مسئولیت خود در ایام نوروز ستاد سفر‌های نوروزی را تشکیل داد و در این ایام فعال‌ترین دوره خدمت رسانی را داشته است.

وی تصریح کرد: وقوع سیلاب موجب شد تا همکاران ما با تلاش مضاعفی نقش خود را ایفا کنند که از ۲۶ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین در ۲۴ استان، ۲۱۳ شهرستان و ۲۰۹ شهر با موضوع سیلاب مواجه شدیم تلاش‌هایی را انجام و ستاد بحران وزارت راه به صورت شبانه روزی اقدام می‌کرد.

اسلامی تأکید کرد: تا امروز بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کشور در بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نقطه دچار آسیب شده و بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ ابنیه فنی مانند آبنما آسیب دیده است، البته چشمه‌هایی هم که سال‌ها خشک شده بود خروشان شده و این موضوع آسیب بیشتری به جاده‌ها زده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: حجم آب روان شده در مسیر رودخانه‌ها در این سیل به ویژه در استان‌های گلستان و لرستان بیش از سه برابر طول زمان بلندمدت بود لذا حجم سنگینی از آب از روی پل‌ها هم رد شد که این نشان می‌دهد در زمان ساخت این پل‌ها دبی آب کمتر بوده است.

وی با اشاره به تخریب بخشی از جاده اصلی پلدختر به خرم آباد تصریح کرد: کرد: از ۱۰۸ کیلومتر جاده ۴۰ کیلومتر آسیب جدی دیده که ۲۸ کیلومتر آن قابلیت بازسازی دارد البته خطوط ریلی هم آسیب دیده است.

اسلامی با اشاره به برآورد خسارت‌ها در این سیل در کشور بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت جاده‌ای و ریلی ایجاد شده که البته پیمانکاران بخش خصوصی و نیرو‌های مسلح در این شرایط به ما بسیار کمک کردند و ما از همان لحظه‌ای که سیلاب فروکش کرد کار بازسازی را آ‌غاز کردیم که امیدواریم منابع آن هرچه سریع‌تر تأمین و در اختیار وزارت راه قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جانمایی شهر، روستا و حریم رودخانه‌ها مهمترین موضوعی است که باید در شورای شهرسازی بررسی شود، زیرا اکنون این جانمایی‌ها با دبی جدید از رودخانه‌ها انطباق ندارند و باید در این مسائل بازنگری شده و حریم و مسیر رودخانه‌ها باز بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار