مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی؛

۱۵ راه روستایی مسدود و گاز ۱۵۰ مشترک در خراسان رضوی قطع است

حجت علی شایانفر گفت: در اثر بارندگی‌های روزگذشته تاکنون، راه ۱۵ روستا مسدود شده که در حال بازگشایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت علی شایانفرمدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در ۲۱ ساعت گذشته بارندگی‌های خوبی در خراسان رضوی داشته‌ایم، به طوری که حجم بارش‌ها در جغتای ۳۱ و کلات حدود ۲۹ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مشکلاتی که ایجاد شد بیشتر در کلات، درگز، باخزر و سرخس بود که بیشتر از همه در شهر کلات خسارت به بار آمد.

وی تصریح کرد: در اثر بارندگی‌های روزگذشته تاکنون، راه ۱۵ روستا مسدود شده که در حال بازگشایی است، همچنین ۳ محور فرعی مسدود شده بود که محور کلات درگز ساعت ۸ صبح امروز بازگشایی شد، اما هیچ‌کدام از محور‌های اصلی استان اکنون مسدود نیست.

شایانفر افزود: در اثر بارندگی‌ها برق ۲۱ روستا قطع شده بود که اکنون فقط روستای صمدآباد در سرخس به خاطر مسائل ایمنی برقش را فعلا وصل نمی‌کنیم و یک روستای دیگر به نام یوسف آباد درگز که به خاطر تخریب راه مواصلاتی دسترسی به آن برایمان مشکل است که تلاش می‌کنیم به زودی برطرف شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: گاز ۱۵۰ مشترک از مجموع ۳ هزار مشترک در کلات هم‌قطع است و به محض فروکش کردن سیلاب امیدواریم تا ظهر امروز برطرف شود.

وی اظهار کرد: با اعزام دو تیم کمکی از هلال احمر مشهد آبگرفتگی موجود در ۵۰ منزل مسکونی و ابنیه تاریخی را برطرف کردیم، شب گذشته بارندگی چشمگیر و خسارت آفرینی در خراسان رضوی به جز در منطقه سرخس نداشتیم.

شایانفر با بیان اینکه امروز فعالیت این سامانه بارشی تشدید می‌شود، اضافه کرد: شهروندان از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه‌ها جدا خودداری کنند، بسیاری از مناطق ییلاقی و تفرجگاهی مشهد و استان امکان وقوع خطر وجود دارد، بنابراین، از تردد به این مناطق پرهیز شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان در حال آماده‌باش هستند و تجهیزات و نیرو‌های امداد در مناطق پرخطر مستقر شده‌اند.

انتهای پیام / ا

آماده باش تمام دستگاه های اجرایی در مقابل خسارت های سیل

برچسب ها: سیل ، مدیریرت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.