مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس:

کمک ۴۱۵ میلیون تومانی مردم فارس به سیل‌زدگان سعدی/هلال احمر فرصت طلایی امداد را در سیل اخیر شیراز از دست داد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس گفت: مردم از طریق هلال احمر ۴۱۵ میلیون تومان برای محله سعدی کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در تشریح امدادرسانی در سیل شیراز، خوزستان و لرستان، گفت: در روز پنجم فروردین ماه که حادثه سیل در شیراز رخ داد، جمعیت هلال احمر استان ۷۲ تیم عملیاتی با ۳۶۶ امدادگر و نجات‌گر را به دروازه قرآن و محله سعدیه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان امدادرسانی ۵ دقیقه است که هلال احمرزمان طلایی را از دست داد، افزود: ما آماده‌باش طرح نوروزی بودیم و نه سیل شیراز، اما طبق وظیفه پس از بروز سیل در محل دروازه قرآن حاضر شدیم، به دلیل ترافیک و قفل شدن مسیر به ناچار از کوچه‌ها به محل رسیدیم که ۲۰ دقیقه به طول انجامید.

درویشی ادامه داد: نیرو‌های امدادی ۶ جسد را از خودرو‌ها خارج کردند و مابقی هم در مسیر سیل قرار گرفته و جان خود را از دست داده بودند.

وی با اشاره به اینکه پس از بروز حادثه اولین کاری که جمعیت هلال احمر انجام می‌دهد، ارزیابی اولیه و پس از آن تصمیم‌گیری است، بیان کرد: روز اول بروز سیل در محله سعدی، هلال احمر فقط می‌توانست اسکان اضطراری و تغذیه را فراهم کند و اقدام دیگری مثل تخلیه آب از منازل در حیطه وظایف ما نبود، اما به عنوان یک NGO با ارسال ۲۶ پمپ لجن‌کش به شهرداری کمک کردیم.

درویشی اظهار داشت: مردم از طریق هلال احمر ۴۱۵ میلیون تومان برای محله سعدی کمک کردند، در این محله با فرم شناسایی اطلاعات ۸۵ خانواده ثبت و اقلام غذایی و پوشاک و برای هرخانواده ۸ پتو توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: در نمایشگاه گلستان یک سالن در اختیار هلال احمر برای نصب چادر و اسکان اضطراری قرار گرفت که در این محل اکیپ پزشکی را نیز به صورت ۲۴ ساعته مستقر کردیم.

وی افزود: در نمایشگاه گلستان بیش از ۴ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۲۸۹ بسته اقلام نیز بین مسافران سیل‌زده توزیع شد که ارزش ریالی هر بسته، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

توزیع بیش از ۵ هزار بسته عیدانه بین خانواده‌های نیازمند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: از ۲۵ اسفند طرح نوروزی هلال احمر آغاز و در ۱۲۷ نقطه استان اکیپ‌ها حاضر داشتند، کشیک‌های هلال احمر نیز به طور ۲۴ ساعته در شهرستان‌ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: در طول طرح نوروزی ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از داوطلبان و امدادگران اقدامات لازم را انجام دادند.

درویشی افزود: در ایام نوروز تصادفات جاده‌ای که نجات‌گران ما حاضر شدند، ۱۱۴ مورد بود که ۶۴ نفر را به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل کردند و ۴۱۷ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از خدمات طرح راهنمایی نوروزی استفاده کردند، گفت: بالغ بر ۱۲۴ هزار نشریه و برشور حاوی اطلاعات مورد نیاز در اختیار مسافران قرار گرفت، بیش از ۵ هزار بسته عیدانه حاوی اقلام غذایی و پوشاک توسط نیرو‌های هلال احمر تهیه و بین خانواده‌هایی که تحت پوشش ارگان حمایتی نبودند، توزیع شد.

ارسال ۳۴ کامیون و تریلر به استان‌های سیل‌زده لرستان و خوزستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در خصوص امدادگری به استان‌های سیل‌زده لرستان و خوزستان نیز گفت: بلافاصله پس از بروز سیل برای کمک‌رسانی به لرستان و بعد خوزستان اعلام آمادگی کردیم.

درویشی ادامه داد: کمک‌هایی که از انبار‌های هلال احمر خارج شد ۲۳ کامیون و تریلر بود و ۱۱ کامیون نیز کمک‌های مردمی از طریق پایگاه‌های هلال احمر در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس به آن اضافه و به استان‌های لرستان و خوزستان ارسال شد، خیرین حتی کرایه کامیون‌ها را نیز تأمین کرده بودند.

وی افزود: فردای روزی که اعلام شد فارس معین شهر‌های شوش و شوشتر است ما در این دو منطقه برای ارزیابی حاضر شدیم که ۱۰ خودرو امدادی نیز برای این دو مناطق اعزام کردیم.

درویشی تصریح کرد: در شهرستان شوش ۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری دایر کردیم که ۵۸۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر در آن‌ها اسکان پیدا کردند و در شوشتر نیز ۳ اردوگاه دایر و به ۲۵۰۰ جمعیت خدمات‌رسانی شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار