معترضان تغییرات آب‌و‌هوایی تهدید کردند خیابان‌های اصلی لندن را می‌بندند

فعالان محیط زیست و معترضان تغییرات آب‌وهوایی در حال برنامه‌ریزی هستند تا در روز‌های آتی تعدادی از خیابان‌های شلوغ در مناطق مرکزی لندن را مسدود کنند.

معترضان تغییرات آب و هوایی تهدید کردند خیابان‌های اصلی لندن را می‌بندندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، معترضان به تغییرات آب و هوایی در لندن در حال برنامه‌ریزی هستند تا در روز‌های آتی خیابان‌های ماربل آرک، سیرک آکسفورد، پل واترلو، میدان پارلمان و سیرک پیکادلی لندن را مسدود و از عبور خودرو‌ها جلوگیری کنند.

بنا به گفته معترضان، قرار است در هر یک از این مناطق تجمع و مسدود کردن خیابان‌ها تا شب و روز‌های بعد از آن ادامه یابد. این فعالان می‌گویند اعتراضات حتی ممکن است تا پنج روز به طول انجامد.

اکستینکشن ربلیون، سازمان‌دهنده این اعتراضات، در این خصوص گفت: «ما به طور مسالمت‌آمیز رفت و آمد خودرو‌ها را متوقف می‌کنیم. این می‌تواند یک فستیوال تمام عیار از مقاومت خلاق باشد که با تجمع آدم‌ها، فعالیت‌های هنری، اجرای نمایش، گفتگوها، کارگاه ها، ارائه غذا و ایجاد فضا‌های خانوادگی انجام می‌شود». سازمان‌دهندگان این اعتراضات امیدوارند این حرکت به یک اعتراض بین‌المللی علیه تخریب محیط زیست تبدیل شود.

با این حال، این گروه به اعضای خود هشدار داده که تعدادی از آن‌ها ممکن است به اتهام شرکت در قانون‌شکنی‌های مدنی بازداشت شوند. این حرکت مشابه اعتراض ماه نوامبر است که هزاران معترض به تغییرات آب و هوایی پنج پل در مرکز لندن را مسدود کردند. در این اعتراضات پلیس ۸۵ نفر را بازداشت کرد.

اعلام وضعیت اضطراری برای شرایط آب و هوایی، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به صفر تا سال ۲۰۲۵ و ایجاد یک مجمع شهروندان برای هدایت تصمیم‌گیری راجع به مقابله با تغییرات آب و هوایی از جمله خواسته‌های این گروه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار