کنگره آمریکا امروز درباره تصمیم ترامپ علیه سپاه اعلام‌نظر می‌کند

کنگره آمریکا تا پایان امروز دوشنبه فرصت دارد در صورتی که با تصمیم اخیر دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخالف است، آن را اعلام کند.

کنگره آمریکا امروز درباره تصمیم ترامپ علیه سپاه اعلام‌نظر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، کنگره آمریکا تا پایان امروز فرصت دارد در صورتی که با تصمیم دولت ترامپ در شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی خارجی مخالف است، آن را اعلام کند.

هجدهم فروردین ماه ۱۳۹۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد که به موجب آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در زمره سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد. این نخستین بار است که آمریکا بخشی از قوای مسلح یک کشور را در این فهرست قرار می‌دهد.

در صورت عدم مخالفت کنگره با تصمیم دولت آمریکا، سازمان در معرضِ اتهام (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) ۳۰ روز فرصت خواهد داشت تا علیه این تصمیم پیگیری قضایی انجام دهد.

با توجه به ترکیبِ اکثرا جمهوریخواه مجلس سنا که رئیس آن از این تصمیم حمایت کرده و همچنین مجلس نمایندگانِ اکثرا دموکرات آمریکا که تاکنون اظهارات آن‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، بعید به نظر می‌رسد که با این تصمیم مخالفت شود.

در یک هفته اخیر نیز جز تعدادی از سناتور‌هایی که در موافقت با این مساله اظهارنظر کرده‌اند، هیچ عضو کنگره‌ حاضر نشده است به صراحت با این تصمیم مخالفت کند؛ جز اینکه فقط برخی نگرانی‌های خود را درباره تبعات این تصمیم برای نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار