ضرورت تقویت همکاری های پارلمانی میان ایران و ایتالیا

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایتالیا بر ضرورت تقویت همکاری های پارلمانی ایران و ایتالیا تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ویتو روساری پتروچلی رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایتالیا امروز در نشست صمیمانه‌ای با استاندار اصفهان ضمن تاکید بر مشترکات فرهنگی دو کشور بر لزوم حفظ و پایداری ارتباطات پارلمانی ایران و ایتالیا تاکید کرد.

وی افزود: نشست‌های بسیار مهم در سطوح بالایی در تهران داشتیم در طی مذاکراتی که با همکاران ایرانی خود داشتیم تاکید بسیاری بر مشترکات فرهنگی هر دو کشور داشتیم که این مشترکات فرهنگی باعث پیوند عمیق میان ایران و ایتالیا شده.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایتالیا تصریح کرد: یکی از محور‌های اساسی که تاکید ویژه‌ای بر آن داشتیم پیگیری همکاری‌های دوجانبه در سطح پارلمانی میان ایران و ایتالیا بود.

پتروچلی با اشاره به روابط دوستانه ایران و ایتالیا گفت: قصد از انجام این سفر پیگیری ارتباطات و روابط میان دو کشور برای کشوده شدن فصل نوینی در ارتباطات و پیوند‌ها میان ایران و ایتالیا است

وی با تاکید بر لزوم ارتباط قوی میان پارلمان دو کشور افزود: اولین اقدامی که باید ار این خصوص انجام می‌شد شناخت دقیق تری نسبت به ایران بود که برای بدست آمودن این شناخت دقیق به ایران وشهر زیبای اصفهان آمدیم تا شاهد واقعیت‌های موجود در ایران باشیم.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایتالیا ضمن برشمردن اهمیت تاریخی شهر اصفهان گفت: شخصا از استاندار فلورانس درخواست می‌کنم که پیگیری خواهر خواندگی میان اصفهان و فلورانس باشند، زیرا این موضوع دارای اهمیت ویژه‌ای برای هر دو شهر است.


انتهای پیام/م

 

دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایتالیا با استاندار اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.