پرداخت کمک بلاعوض به ۲۰۰۰ واحد خسارت دیده از سیل لرستان

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: کمک‌های بلاعوض به ۲۰۰۰ واحد خسارت دیده از سیل لرستان تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: کمک‌های بلاعوض به ۲۰۰۰ واحد خسارت دیده از سیل لرستان تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

مجید جودی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ارزیابی واحدهای خسارت دیده از سیل انجام شده است، اظهار داشت: ۳۰ درصد واحدهایی که ارزیابی شده وارد سامانه شده اند و صحت مالکیت آنها تأیید شده است.

وی با بیان اینکه گروه بندی واحدها در فرم‌های ارزیابی مشخص شده است و می‌دانیم چه واحدی احداثی و یا تخریبی است، تصریح کرد: باید حریم رودخانه‌ها مشخص شود تا زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای تخریبی اختصاص یابد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر اینکه الان کمک بلاعوض به مبلغ ۵ میلیارد به حساب استان ریخته ایم و آمادگی داریم هرچقدر دیگر نیاز است واریز کنیم، افزود: کمک‌های بلاعوض معیشتی و تعمیری را آمادگی پرداخت داریم.

جودی با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت و ساز مسکن سیل زدگان رایگان است و بعداً پول آنها از سوی دولت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، یادآور شد: نظارت و طراحی واحدها هم رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: تعهد شده است که کمک بلاعوض برای اسباب خانه و تعمیر منزل بالغ بر دو هزار واحد را تا روز پنجشنبه پرداخت کنیم.

در این جلسه مصوب شد که بنیاد مسکن مقدمات کار صدور پروانه مسکن را آماده کند و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در همان روز بدون تأخیر پروانه را صادر کنند.

همچنین پیرامون تعیین خط بستر رودخانه نیز امور آب با شهرداری‌ها در جلسه‌ای موضوع را بررسی و تصمیم گیری کنند و تا فردا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

انتهای پیام/ب

کمک بلاعوض به ۲۰۰۰ واحد خسارت دیده از سیل لرستان پرداخت می‌شود

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.