تهیه بانک اطلاعاتی سیل زدگان استان لرستان

استاندار لرستان گفت: بانک اطلاعاتی سیل‌زدگان استان لرستان تهیه تا مبنایی برای ارائه تسهیلات، لوازم خانگی و سایر کمک‌ها شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سید موسی خادمی استاندار لرستان گفت: بانک اطلاعاتی سیل‌زدگان استان لرستان تهیه تا مبنایی برای ارائه تسهیلات، لوازم خانگی و سایر کمک‌ها شود.

سید موسی خادمی اظهارداشت: در حوزه اسکان سیل زدگان چند کار را باید همزمان و سریع انجام دهیم که مهمترین و نخستین کار تهیه بانک اطلاعاتی دقیقی است تا به طور دقیق بدانیم در چه روستایی چه کسی خانه‌اش در چه وضعیتی است.

وی افزود: بانک اطلاعاتی باید مبنایی برای ارائه تسهیلات، لوازم خانگی، کمک‌های مردمی و همه موارد شود و براساس دستوری که قرارگاه بازسازی صادر کرده برای همه شناسنامه صادر کنیم، البته تهیه بانک اطلاعاتی باید قابلیت رکوردگیری متفاوت داشته باشد.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: اگر اکنون نمی‌توانیم این بانک اطلاعاتی را در همه استان انجام دهیم حداقل در شهرستان پلدختر که اوضاع خیلی بدتر است سریع انجام دهیم.

وی بیان کرد: یک گروه از سیل زدگان که خانه آن‌ها تخریب شده هدف اولیه ماست بنابراین هم از حیث اسکان موقت و هم از حیث شروع عملیات اسکان دائم کار‌های آن‌ها دنبال می‌شود.

خادمی گفت: برای کسانی که خانه آن‌ها تخریب شده و قرار است در همان جایی که تخریب شده درجا سازی کنیم باید مشخص کنیم چه کسانی هستند؛ خانه یک گروه نیز تخریب شده، اکنون دیگر عرصه ندارند و دیگر قرار نیست ما عرصه در اختیار شان بگذاریم، این دو گروه نیازمند مداخله فوری ما هستند.

وی با بیان اینکه ساعت و دقیقه در انجام کار اسکان موقت و دائم سیل زدگان مهم است نه روز تصریح کرد: مدیران استانی و وزیر راه و شهرسازی برای این موضوع زمان و ساعت تعریف کنند بنابراین چه از حیث اسکان موقت و دائم هر کسی از یک گوشه‌ای باید مشکل را حل کند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بحث اسکان موقت به ویژه در شهر‌های پلدختر و معمولان باید ساماندهی شود و از چند جبهه به این موضوع حمله کنیم.

وی اظهارداشت: امروز نامه نوشتیم تا بحث اجاره را تامین کنند که در قرار گاه بازسازی مصوب شده و احتمالا تا امشب ابلاغ می‌شود.

خادمی افزود: مجموعه بنیاد مسکن، فرمانداری‌ها و حتی گروه صمت در شهر خانه‌های اجاره‌ای را پیدا کنند یا اکیپی تشکیل شود تا به هر کسی خانه‌اش تخریب شده تاییدیه اجاره بدهیم.

وی عنوان کرد: برای ساخت خانه‌ها نیز اکنون باید زمین‌ها سریع مشخص شود و مسکن و شهرسازی قطعه بندی و به بنیاد مسکن اعلام کند.

استاندار لرستان بیان کرد: امروز در این کمیته باید برنامه زمان‌بندی تعیین کنیم تا اسکان موقت را تا دو یا سه روز آینده برطرف شده بدانیم و اسکان دائم را شروع کنیم.

انتهای پیام/ب

بانک اطلاعاتی سیل زدگان استان لرستان تهیه شود

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.