نبرد یک مربی کروات با گواردیولای وطنی

لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی این روز‌ها سه هفته پایانی خود را دنبال می‌کند که رقابت دو تیم گل گهر سیرجان و شاهین بوشهر برای کسب عنوان قهرمانی به اوج خود رسیده است.

نبرد یک مربی کروات با گواردیولای وطنیبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تنها ۳ هفته به پایان رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور باقی مانده است تیم گل گهر سیرجان با هدایت وینگو بگوویچ در صدر جدول لیگ برتر سیر می‌کند و این نشان می‌دهد که مربیان کروات علاوه بر کسب موفقیت در لیگ برتر راه موفقیت در لیگ‌های پایین‌تر را هم پیدا کرده اند.

حالا دیگر این مربیان کروات هستند که در بین مربیان خارجی شاغل در لیگ ایران از محبوبیت بالایی برخوردارند و با کسب نتایج درخشان در کارنامه خود راه دیگر مربیان هم وطن خود را برای حضور در ایران هموار ساخته اند.

بگوویچ در راه صعود به لیگ برتر با حریفان سرسختی مانند نسخه‌ی داخلی گواردیولا یعنی عبدالله ویسی باید به رقابت بپردازد. این مربی ایرانی راه صعود به لیگ برتر و حتی قهرمانی در بالا‌ترین سطح فوتبال ایران راه خوب می‌داند و با این که از نظر سنی خیلی از مربی کهنه کار کروات جوان‌تر است، اما به نظر می‌رسد که در رقابت با او کم نخواهد آورد و شاهین فوتبالی شهر بوشهر را دوباره به پرواز در خواهد آورد.

مربیان تیم‌های گل گهر و شاهین در مصاف با یک دیگر ۳ راه بیشتر ندارند، در اولین و عاقلانه‌ترین راه آن‌ها می‌تواند به عنوان تیم‌های اول و دوم به لیگ صعود کنند و در شرایطی که هدف آن‌ها فقط صعود به لیگ برتر باشد نه کسب به عنوان قهرمانی، در این شرایط آن‌ها باید تیم‌های خود را برای فصل بعد لیگ برتر آماده کنند.

دومین راه، صعود یکی از این دو تیم به همراه دیگر مدعیان است. تیم‌هایی از جمله گل ریحان، آلومینیوم اراک و سرخپوشان پاکدشت که هر ۳ تیم تشنه صعود به لیگ برتر هستند و منتظر لغزش هرکدام از این تیم‌ها هستند تیم‌هایی که می‌توانند به کابوس این روز‌های وینگو و ویسی تبدیل شوند.

اما سومین راه که تقریبا محال به نظر می‌رسد این است که مربیان این دو تیم آنقدر درگیر رقابت با یک دیگر شوند که از ترافیک ۳ تیم پشت سر خود قافل شوند و قافیه را به آن‌ها ببازند.

از بین ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور تنها دو تیم به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد که تیم‌های گل گهر سیرجان و شاهین بوشهر به ترتیب با ۴۹ و ۴۸ امتیاز از بخت‌های اصلی حضور در لیگ برتر به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

اخبار لیگ دسته یک فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار