سندروم دیسترس تنفسی شایع‌ترین بیماری تنفسی در نوزادان

نخستین کنفرانس علمی سندرم تنفسی که یکی از بیماری‌های شایع در نوزادان نارس است با حضور بیش از ۱۵۰ فوق متخصص نوزاد در مشهد برگزار شد.

سندروم دیسترس تنفسی شایع‌ترین بیماری تنفسی در نوزادانبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در همایش علمی سندرم دیسترس تنفسی، بیش از ۱۵۰ فوق متخصص نوزادان، زنان، متخصص اطفال و پرستاران و ماما‌های بخش نوزادان با بررسی جدیدترین مباحث علمی سندرم دیسترس تنفسی نوزادان درباره آخرین یافته‌های علمی این بخش تبادل نظر می‌کنند.

دکتر رضا سعیدی دبیر علمی این کنفرانس گفت: تشخیص، درمان، مراقبت و پرستاری مهمترین موضوعات مورد بررسی این کنفرانس یک روزه است.

وی افزود: یکی از مشکلات شایع در نوزادان، سختی تنفس است و سندروم دیسترس تنفسی در میان مشکلات تنفسی، از بیماری‌های شایع است که در نوزادان نارس بروز می‌یابد.

دبیر علمی این کنفرانس در پایان ادامه داد: یکی از روش‌های درمانی کشف شده از چند دهه اخیر در این بیماری، سورفکتانت تراپی است که در این روش، مایعی از برخی حیوانات مانند گاو و گوساله گرفته و در ریه نوزاد نارس تزریق می‌شود که حدود ۵۰ درصد از مرگ و میر‌ها و عوارض ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام // ف. ک


برگزاری کنفرانس علمی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.