برگر مرغ و قارچ برگر + دستور تهیه

در این مطلب قرار است طرز تهیه یک برگر خیلی آسان و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  برگر مرغ و قارچ غذای امروزِ ماست که حتی می‌توانید آن را در  ابعاد کوچیک‌تر تهیه کنید و به عنوان کتلت مرغ و قارچ همراه با برنج نوش جان کنید. غذایی که هم باب میل شماست و هم مورد علاقه کوچولو‌های شما !

مواد لازم برای تهیه ۱۲ عدد برگر

قارچ: نیم کیلو
مرغ فیله شده: یک ران و سینه کامل
پیاز: دو عدد متوسط
سیر: دو حبه
پودر آویشن: یک قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
آرد سوخاری: نصف لیوان
پنیر گواد: ۱۲ عدد (اختیاری)
برگر مرغ و قارچ به همراه سس تار تار؛ عاشقش می‌شوید!

تهیه کتلت مرغ و قارچ برگر غذای امروزِ ماست

طرز تهیه:

۱. ابتدا قارچ‌ها را تمیز کرده و خرد کنید. سپس درون تابه بدون روغن تفت دهید تا جایی ک کاملا آب قارچ تبخیر شود. سپس اجاق را خاموش کرده و اجازه دهید قارچ‌ها خنک شوند.

۲. مرغ‌ها را فیله کرده و مکعبی خرد کنید. قارچ‌های خنک شده را به مرغ اضافه کنید.

۳. پیاز‌ها را درشت خرد کرده به همراه سیر به مواد اضافه کنید. حالا همه مواد رو با هم چرخ کنید. یا در غذا ساز ریخته و کاملا پوره کنید.

۴. در اینجا پودر آویشن و به مقدار لازم نمک و فلفل و زرد چوبه و آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید. (به جای آرد سورخاری میتونید از پودر نان باگت خشک شده هم استفاده کنید.)

۵. حالا همه مواد را حسابی ورز بدهید تا همه مواد به خورد هم بروند، دستتان را داخل کیسه فریزر کنید و یک مشت از مواد را بردارید و بین پلاستیک پهن و صاف و یک دست کنید. (به شکل گرد بیرون بیارید) حسابی صاف و مرتب ترک‌ها را بگیرید.

۶.  برگر آمادست. در یک تابه نچسب مقدار کمی روغن بریزید و اجازه دهید کمی داغ شود بعد برگر را داخل تابه گذاشته و دو طرفش را با حرارت متوسط رو به کم سرخ کنید تا حسابی مغز پخت شود.

۷. در آخر کار هم میتوانید یک ورق پنیر گودا روا روی برگر‌ها بگذارید و بعد درب تابه را به مدت بیست ثانیه ببندید تا پنیر آب شود. اگر طعم پنیر را دوست ندارید میتوانید حذف کنید یا پنیر پیتزای ورقه‌ای روی آن قرار دهید و بعد لای نان گذاشته و به همراه پیاز و سس تار تار و جعفری و گوجه میل کنید.

تهیه کتلت مرغ و قارچ برگر غذای امروزِ ماست

نکات:

برای تهیه سس تار تار یک پیمانه سس مایونز را با دو قاشق سوپ‌خوری خیارشور رنده‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری موسیر خرد‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری پیاز رنده‌شده، یک قاشق چای‌خوری ترخون خشک‌شده، یک قاشق چای‌خوری جعفری خرد‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید.
حتما از ران استفاده شود وگرنه برگر سفت میشود. اگه فقط سینه داشتید حتما پنجاه گرم کره نرم شده را با مواد قاطی کنید تا بافت برگر سفت نشود. همچنین میتوانید همه مواد را از شب قبل آماده کنید و روز بعد سرخ کنید.

منبع: برترینها

انتهای پیام/

برگر مرغ و قارچ به همراه سس تار تار؛ عاشقش می‌شوید!

برچسب ها: آشپزی ، کتلت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.