اکوادور هدف حمله هکرهای هوادار آسانژ قرار گرفت

معاون وزیر ارتباطات اکوادور اعلام کرد پس از بازداشت جولیان آسانژ، بیش از ۴۰ میلیون حمله سایبری علیه سازمان‌های دولتی این کشور انجام شده است.

اکوادور هدف حمله گسترده هکرهای هوادار آسانژ قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «پاتریشیو ریِل» معاون وزیر ارتباطات اکوادور اعلام کرد پس از بازداشت جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن، بیش از ۴۰ میلیون حمله سایبری علیه شبکه اینترنتی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی این کشور انجام شده است.

به گفته پاتریشیو ریِل، وب‌سایت‌های نهاد ریاست‌جمهوری، وزارت خارجه، وزارت کشور، بانک مرکزی و سازمان مالیات اکوادور هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند، اما هیچ سرقت اطلاعاتی صورت نگرفته و عاملان این حمله صرفاً تلاش داشتند دسترسی کاربران به این وب‌سایت‌های دولتی را با مشکل مواجه کنند.

معاون وزیر ارتباطات اکوادور همچنین افزود هویت این هکر‌ها تاکنون مشخص نشده است، اما بررسی آدرس پروتکل اینترنتی (IP) و مکان اصلی هکر‌ها نشان می‌دهد منشاء حملات در کشور‌های آمریکا، برزیل، رومانی، فرانسه، انگلیس، و اکوادور قرار دارد.

جولیان آسانژ هم‌اکنون در زندان فوق امنیتی بلمارش معروف به «گوانتاناموی انگلیس»  در جنوب شرق لندن زندانی است . گفته می‌شود زندان بلمارش تاکنون میزبان متهمان تروریستی شناخته‌شده‌ای مانند «ابوقتاده» مشهور به دست راست اسامه بن لادن در اروپا و دیگر عوامل تروریستی خطرناک بوده است.

پلیس لندن پنجشنبه گذشته آسانژ را در سفارت اکوادور در لندن دستگیر کرد. دستگیری آسانژ پس از آن روی داد که لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد پناهندگی آسانژ را لغو کرده است.

آسانژ سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد تا به سوئد تحویل داده نشود. سوئد به سبب اتهامات آزار جنسی و تجاوز برای آسانژ حکم پیگرد صادر کرده بود. آسانژ با رد کردن این اتهامات، آن‌ها را سیاسی خواند. مهم‌ترین نگرانی آسانژ این بود که سوئد احتمالا وی را به آمریکا تحویل دهد. آسانژ در آمریکا به سبب انتشار اسناد طبقه‌بندی شده وزارت امور خارجه ممکن است با مجازات سی و پنج سال زندان یا اعدام مواجه شود. پرونده تجاوز، سال ۲۰۱۷ مختومه شد ولی انگلیس همچنان اصرار داشت آسانژ به سبب حاضر نشدن در دادگاه لندن، باید دستگیر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، حمله سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار