مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پنجمین فصل بررسی‌های مشترک باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه توبینگن آلمان در گستره جیرفت و عنبرآباد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "غلامرضا فرخی" با بیان اینکه پنجمین فصل بررسی‌های مشترک باستانشناسی حوزه جیرفت از هفته آخر بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، گفت: این بررسی‌ها که به مدت دو ماه به طول انجامید به بررسی و شناسایی و مستند سازی تپه ها، محوطه‌ها و گورستان‌های تاریخی این حوزه پرداخت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پنجمین فصل بررسی‌های مشترک باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی نادر علیدادی سلیمانی و پروفسور پیتر فلزنر در گستره شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به پایان رسید.

وی افزود: در نتیجه این فصل از بررسی‌ها ۶۴ محوطه باستانی مورد شناسایی قرار گرفت که مستند سازی این محوطه‌ها به تکمیل نقشه باستانشناسی جنوب کرمان کمک بزرگی می‌کند.

فرخی با اشاره به اینکه پنجمین فصل بررسی‌های باستانشناسی جنوب کرمان نتایج ارزنده‌ای در برداشت، تصریح کرد: این فصل از بررسی‌های باستانشناسی باهدف شناسایی و با تکیه بر مطالعات اثر مفرغ حوزه جنوب و چگونگی ارتباط آن با سواحل خلیج فارس و دریای عمان و ارتباطات فرا منطقه‌ای در بین النهرین (جنوب عراق امروزی) انجام پذیرفت.

وی اظهار کرد: این هیئت باستانشناسی به مطالعات خود در ۵ سال آینده تا گستره استان کرمان و سواحل دریا ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ی

کاوش در محوطه های باستانی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار