۶۹۱ هزار اقامت گردشگر نوروزی در چابهار ثبت شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:۶۹۱ هزار اقامت گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی در این منطقه ثبت شد.

۶۹۱ هزار اقامت گردشگر نوروزی در چابهار ثبت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمداکبر چاکرزهی  اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار با طبیعت بکر و زیبا از جمله سواحل صخره‌ای و ماسه ای، اقیانوس هند و دریای عمان، کوه‌های حیرت انگیز مینیاتوری موسوم به کوه‌های مریخی، آثار باستانی و تاریخی و همچنین مردمانی خونگرم، با فرهنگ و مهمان نواز، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از استان‌های سراسر کشور و حتی گردشگران کشور‌های دیگر است.

وی ادامه داد: تعطیلات نوروز به واسطه آب و هوای مطلوب و معتدل این منطقه نسبت به سایر مناطق ایران و همچنین برپایی جشنواره‌های شاد و متنوع نوروزی بیشترین سفر‌های گردشگری را به این منطقه شاهد هستیم.

فرماندار سابق خاش با بیان اینکه گردشگران برای سفر به چابهار علاوه بر راه‌های زمینی از پرواز‌های تهران - چابهار و مشهد - چابهار نیز استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: سفر گردشگران به منطقه آزاد چابهار معمولا به تعطیلات نوروز ختم نمی‌شود و آب و هوای بهاری این منطقه در چهار فصل سال گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و جهان به چابهار می‌کشاند.

چاکرزهی اظهار داشت: مرداد ماه که اغلب مناطق گردشگری ایران بویژه سواحل جنوبی کشور گرما و رطوبت شدیدی را تجربه می‌کنند چابهار با آب و هوای معتدل و پدیده فوق العاده مونسون گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

وی تصریح کرد: باد‌های اقیانوسی و استوایی مرداد ماه در چابهار موجب پدیده‌های نادر و زیبای موج‌های مرتفع و متلاطم در خلیج چابهار و دریای عمان می‌شود و این موضوع جاذبه شگفت انگیزی برای گردشگران بسیاری بویژه علاقه‌مندان به ورزش موج سواری است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران این منطقه در تعطیلات نوروز امسال از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، کرمان، تهران و فارس بود، اظهار داشت: بیشتر این مسافران در این ایام در منازل استیجاری ثبت شده در ستاد خدمات سفر منطقه و کمپ‌های مسافرتی اقامت داشتند.

وی ادامه داد:منطقه آزاد چابهار به خاطر آب و هوای بهاری و معتدل در چهار فصل سال شاهد ورود گردشگران بسیاری است.

انتهای پیام/گ

ثبت  اقامت گردشگر نوروزی در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.