تولید رونق در گرو انسان سالم است

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سایه وجود انسان‌های سالم می‌توان به رونق در تولید دست یافت.

تولید رونق در گرو انسان سالم است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر خدایی، قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه شعار سال سازمان جهانی بهداشت دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی و درمانی است بنابراین در سالی که مزین به رونق تولید است معاونت اجتماعی تلاش می‌کند تا خدمات سلامت در اختیار عموم قرار بگیرد.


وی تصریح کرد:درسال جدید با همت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین و دولت برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا مردم زندگی سالم تری را داشته باشند.


قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با اشاره به اینکه متاسفانه سطح سواد سلامت مردم در حد پایینی قرار دارد بنابراین در سال جدید به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد که این رقم را ۴۵درصد به بالاترین حد ممکن افزایش دهیم.


دکتر خدایی با بیان اینکه پر خوری، مصرف دخانیات، کم تحرکی، استرس از جمله عوامل بیماری زا برای انسان هستند، تصریح کرد:از همین رو ما امیدواریم با همت همه کسانی که دغدغه سلامت مردم را دارند در سازمان‌های دولتی، خصوصی و مردم نهاد بتوانیم کاری انجام دهیم که مردم خود مراقب سلامت خود باشند.


وی ادامه داد: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت اقدامات خوبی را در سطح یک (خانه‌های بهداشت) و سطح دو (بیمارستان ها) انجام داده است، وبا توجه به شاخص‌های آماری و تجربه جهانی امروز بحث سلامت فقط با خدمات درمانی و بهداشتی حفظ نمی‌شود.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:۷۵درصد عامل بیماری‌ها بخاطر شیوه نادرست زندگی و عوامل محیطی ایجاد می‌شود بنابراین برای مدیریت این ۷۵درصد تفکری در وزارت بهداشت شکل گرفت که سلامت را با نگاه اجتماعی بررسی کنیم.


دکتر خدایی افزود: نگاه اجتماعی در حوزه سلامت به این معنا است که ما با مشارکت مردم واصلاح شیوه زندگی، مسیر زندگی آن‌ها را به سمتی ببریم که از کیفیت زندگی بهتری برخوردار باشند.


وی با اشاره به اینکه برخی از سازمان‌های مردم نهاد مانند سازمان مردم نهاد انکولوژی امام رضا (ع) در سطح ملی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد:جلب حمایت مالی خیران به دلیل کمک به مردم بی بضاعت در خصوص هزینه‌های درمانی یکی دیگر از رویکرد‌های معاونت اجتماعی بود که توانست در این راستا به ۸۵تا ۹۰درصد بیماران بیمارستان‌های دولتی و یا غیر دولتی توسط خیران خدمات ارائه کند.



انتهای پیام//ف. غ



۷۵ درصد عامل بیماری‌ها به علت شیوه نادرست زندگی مردم

برچسب ها: علوم پزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.