رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

مددجویان برای صدور دفترچه بیمه سلامت یک ریال هم پرداخت نکنند +آخرین مهلت دریافت دفترچه

فتاح گفت: کل هزینه صدور دفترچه بر عهده کمیته امداد است و مددجویان یک ریال هم نباید پرداخت کنند.

۵۰ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند/ به دنبال برون سپاری بیمه تکمیلی کمیته امداد هستیم/مددجویان کمیته امداد تا پایان اردیبهشت برای دریافت دفترچه بیمه سلامت فرصت دارند/ سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد نگران نباشند کارت کمیته امداد همچنان اعتبار خواهند داشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک میلیون نفر از جمعیت شهری تحت پوشش کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت منتقل شدند، گفت: ظرف ۲ ماه تا پایان اردیبهشت دفترچه بیمه سلامت صادر خواهد شد؛ ماه‌ها روی این موضوع کار شده بود و امروز به صورت نمادین اعلام عمومی شد.

وی ادامه داد: طی این تفاهم نامه ردیف بودجه‌ای یک میلیون نفر از مدد جویان کمیته امداد که ۴۷۵ میلیارد تومان بود نیز به سازمان بیمه سلامت منتقل می‌شود.

صدور دفترچه بیمه سلامت بر عهده کمیته امداد است

فتاح با بیان این که افراد تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند، گفت: کل هزینه صدور دفترچه بر عهده کمیته امداد است و مددجویان یک ریال هم نباید پرداخت کنند از طرفی قرار شده بیمه سلامت، تعامل را با مراکز پزشک خانواده و مراکز سلامتی که پیش از این مددجویان در آن خدمت میگرفتند حفظ کند.

وی درباره جمعیتی بیمه شدگان تحت پوشش کمیته امداد گفت: اکنون با این تفاهم نامه کل بیمه شدگان کمیته امداد در حوزه خدمات پایه در سازمان بیمه سلامت ادغام شدند باید توجه کرد که خدمات درمانی کمیته امداد برای جمعیت هدف خود اعم از شهری و روستایی وجود داشت.

فتاح گفت: طبق قانون جامعه‌ی روستایی و شهر‌های زیر بیست هزار نفر از نظر درمانی از ما جدا شدند و دفترچه بیمه همگانی داشتند و بنابراین فقط شهر‌های بالای بیست هزار نفر باقی مانده بود که حدود یک ملیون نفر بودند؛ بنابراین به طور کلی در کل مجموعه تحت پوشش ما که بالغ بر چهار ملیون نفر هستند دفترچه بیمه درمانی دارند و خدمات یکسان دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر تقویت پوشش بیمه مکمل درمانی برای مددجویان کمیته امداد گفت: تمام آن چهار ملیون نفر تحت پوشش بیمه مکمل کمیته امداد خواهند بود و به دنبال برون سپاری بیمه تکمیلی کمیته امداد هستیم و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تمام جمعیت تحت پوشش ما نباید هیچ هزینه‌ای برای درمان از جیب خود بپردازند پرداخت کنند و به این هدف نزدیک می‌شویم.

 کارت کمیته امداد برای مردم  مناطق سیل زده اعتبار دارد

فتاح افزود: از طرفی حدود ۵۰ هزار نفر از این بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج و سخت هستند و هزینه هایشان بالاست و بیمه عمومی و تکمیلی ما کفاف هزینه هایشان را نمی‌کند که آنهارا به صورت ویژه نگاه می‌کنیم.

وی یادآوری کرد: سیل زدگان نگران نباشند کارت کمیته امداد برای مردم در این مناطق به دلیل مشکلات موجود پس از پایان اردیبهشت نیز اعتبار خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار