در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه‌اندازی بیمارستان‌های ۵۰ تخت‌خوابی صحرایی در شهر‌های بستان و حمیدیه/ توزیع رایگان داروی بیماران خاص در مناطق سیل زده

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا گفت: در شهر‌های بستان و حمیدیه بیمارستان‌های صحرایی راه‌اندازی شده است، پیش از این در شهرهای مذکور بیمارستانی تاسیس نشده بود.
 
راه‌اندازی بیمارستان‌های ۵۰ تخت‌خوابی صحرایی در شهر‌های بستان و حمیدیه/ توزیع رایگان داروی بیماران خاص در مناطق سیل زدهمحمد‌اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبود دارویی یا تجهیزات پزشکی در مناطق سیل زده استان خوزستان وجود ندارد و با بررسی کارشناسان سلامت روان وضعیت افراد ساکن در کمپ‌های مناطق سیل زده این استان خوب ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده شرایط سالمندان کودکان و مادران باردار خوب است و مشکلی در زمینه ارائه خدمات به گروه‌های هدف و آسیب پذیر وجود ندارد.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا با اشاره به اینکه سطح توزیع آب غیر آشامیدنی با بررسی‌های انجام شده به وسیله کارشناسان متوسط بوده است، افزود: توزیع آب معدنی به صورت بسته بندی در بین افراد مستقر در کمپ‌های مناطق سیل زده به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

مطلق ادامه داد: بیماری‌های اسهال خونی، مسمومیت‌های غذایی، سندروم عفونت شدید تنفسی، سندرم تب راش حاد ماکولوپاپولر، سندرم تب و خونریزی، سندرم تب طول کشیده، سندرم سرفه‌های مزمن، سندرم مرگ‌های ناگهانی در منطقه بررسی و تا به امروز گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری‌ها داده نشده است.

وی تاکید کرد: در کمپ‌های مردم مناطق سیل زده تنها چند مورد سندرم اسهال حاد معمولی با منشا ویروسی گزارش شده است که سریعا به وسیله مراقبان سلامت و پزشکان مستقر در کمپ‌ها تحت درمان قرار گرفته است و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا اضافه کرد: تمام افراد مستقر در کمپ‌هایی که مبتلا به دیابت و فشار خون یا سایر بیماری‌ها هستند دارویشان تامین و به طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

جزئیات خسارات وارده سیل به مراکز بهداشت و درمان مناطق سیل زده

مطلق تاکید کرد: در بررسی‌های انجام شده از استان مازندران ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۲ مرکز خدمات جامع شهری، ۳۵ خانه بهداشت، ۲ پایگاه سلامت دچار آسیب شده‌اند.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا ادامه داد: طی بررسی‌ها مشخص شد که در شهر آبادان یک مرکز جامع سلامت روستایی، ۱ خانه بهداشت دچار مشکل شده است و در شهر دزفول ۴ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی، ۱ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و ۱۹ خانه بهداشت و ۳ پایگاه سلامت دچار آسیب شده است؛ همچنین در شهر شوشتر ۱ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۷ خانه بهداشت و ۱ پایگاه سلامت آسیب دیده‌اند.
 
مطلق با اشاره به اینکه در شهر اهواز ۵ مرکز جامع سلامت روستایی، ۲ مرکز جامع سلامت شهری، ۵۳ خانه بهداشت، دچار آسیب شده‌اند، افزود: در همه کمپ‌های مناطق سیل زده پزشکان، مراقبان سلامت، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بهداشت خانواده، کارشناس سلامت روان و کارشناس بیمای‌های واگیر مستقر هستند.
 
مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا گفت: ۳۹ مرکز جامع سلامت روستایی، ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۱۹۶ خانه بهداشت، ۵ پایگاه سلامت استان لرستان بر اثر وقوع سیل دچار آسیب شده است؛ ۷۷۰ خانه بهداشت و مرکز سلامت بر اثر وقوع سیل دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد ۶۳۱ پایگاه سلامت و خانه بهداشت فعال هستند و کارشناسان مراقبت سلامت در چادر یا کانتینر مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم سیل زده هستند.

مردم مناطق سیل زده پرونده الکترونیک سلامت دارند

وی ادامه داد: تقریبا تمام افراد مناطق سیل زده و خوزستان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، آمار بیماران خاص و صعب‌العلاج در گذشته مشخص شده و وزارت بهداشت نسبت به درمان و تامین داروی رایگان آن‌ها اقدام کرده است.

مطلق اضافه کرد: دستگاه دیالیز در بیارستان‌های صحرایی راه‌اندازی شده است و دیگر نیازی به اعزام بیماران دیالیزی به دیگر شهر‌ها نیست و در همان بیمارستان صحرایی دیالیز می‌شوند.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا گفت: در شهر‌های بستان و حمیدیه بیمارستان‌های صحرایی ۵۰ تخت خوابی راه اندازی شده است و این درحالی بوده که قبلا بیمارستانی در این شهر‌ها تاسیس نشده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
خدا خیرتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
عالیییییییییییی
آخرین اخبار