در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ثبت اطلاعات ۷۰ میلیون ایرانی در سامانه بهداشت/ روزانه ۶۰۰ هزار نفر پرونده الکترونیک دریافت می‌کنند

قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: اطلاعات ۷۰ میلیون ایرانی در سامانه پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است.

کار نشود//جنیدی/ دریافت خدمات بیش از ۶۰۰ هزار نفر از طریق سامانه الکترونیک سلامتمحمد شریعتی مدیر شبکه بهداشت وزارت بهداشت و قائم مقام معاونت  بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ سامانه رسمی در حوزه بهداشت فعالیت دارند که سامانه اصلی تحت عنوان سامانه یکپارچه بهداشت بیشتر مناطق کشور را به غیر از خراسان رضوی و گلستان تحت پوشش قرار می‌دهد، اطلاعات حدود ۷۰ میلیون نفر در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: امروزه اطلاعات بیش از ۴۰ میلیون نفر از طریق سامانه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت به ثبت رسیده و وضعیت بیماری و سلامت آن‌ها در اختیار پزشکان واجد شرایط قرار گرفته است.

شریعتی تاکید کرد: هر فرد سالم با مراجعه به یکی از مراکز حوزه خدمات بهداشت و درمان می‌تواند با ارائه کد‌ملی ثبت نام کند و سامانه به طور هوشمند سوالات، معاینات و سنجش‌های لازم را پیشنهاد و در اختیار همکاران قرار می‌دهد.

 ارجاع افراد به پزشک از طریق پرونده الکترونیک سلامت

مدیر شبکه بهداشت وزارت بهداشت و قائم مقام معاونت وزارت بهداشت بیان کرد: اقداماتی شامل توصیه به تجویز دارو، مکمل، ارجاع به پزشک و  کارشناس تغذیه و روانشناس از طریق همین سامانه انجام می‌شود و اطلاعات بیماران و علت ارجاع او نیز در سامانه پزشک قابل رویت است، در این راستا  پزشک بر اساس آنچه در سامانه توصیه شده شخص را ویزیت و اطلاعات او را در این سامانه به ثبت می‌رساند و پس از ثبت خدمات ارائه شده در سامانه پیامک نظر سنجی به مراجعه کنندگان ارسال می‌شود.
 
مدیر شبکه بهداشت وزارت بهداشت و قائم مقام معاونت وزارت بهداشت ادامه داد: این سامانه بیش از ۱۳۰ هزار نفر کاربر دارد و روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر بر اساس این سامانه، پرونده الکترونیک سلامت دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار