دبیر علمی دومین کنفرانس مدل سازی اطلاعات ساختمان:

ایران در مدل سازی اطلاعات ساختمان ۱۰ سال عقب مانده است/ کاهش چشم گیر هزینه و زمان با استفاده از فناوری BIM

عزیزی گفت: ایران در مدل سازی اطلاعات ساختمان در مقایسه با سایر کشور‌ها ۱۰ سال عقب‌تر است.

ایران در مدل سازی اطلاعات ساختمان 10 سال عقب مانده است / کاهش چشم گیر هزینه و زمان با استفاده از فناوری BIMبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عزیزی، دبیر علمی دومین کنفرانس مدل سازی اطلاعات ساختمان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه مدل سازی اطلاعات ساختمان در پروژه‌های فرودگاهی، بیمارستان سازی، مال سازی، متروسازی آغاز شده است، گفت: سال گذشته با برگزاری اولین کنفرانس بین المللی شاهد تغییر در استقبال بخش خصوصی از این مدل سازی اطلاعات شدیم به طوری که برخی از دستگاه‌های دولتی هم آیین نامه اجرای آن را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مدل سازی اطلاعات ساختمان تنها مربوط به ساختمان سازی نیست؛ بلکه تمامی دستگاه‌های دولتی که پروژه‌های عمرانی در دست ساخت داشته باشند می‌توانند از این طرح استفاده کنند و اطلاعات خود را یکپارچه کنند.

عزیزی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه دو دستگاه اجرایی هستند که خوشبختانه از سال گذشته ایین‌نامه این طرح را تدوین کرده ادامه پیاده سازی BIM در پروژه های خود کرده اند.

دبیر علمی دومین کنفرانس مدل سازی اطلاعات ساختمان با بیان اینکه متاسفانه کشور ایران در مدل سازی اطلاعات ساختمان ۱۰ سال نسبت به سایر کشورهای دیگر عقب مانده است، گفت: در این کنفرانس سعی کرده‌ایم از کارشناسان و متخصصان (BIM) از کشور استرالیا دعوت کنیم تا سازندگان و دستگاه های دولتی  ترغیب به استفاده از این فناوری شوند.

وی درباره شعار این کنفرانس گفت: با BIM هوشمندانه طراحی کنید و آگاهانه بسازید شعار این کنفرانس است و ما امیدواریم تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی بتوانند با ورود به این عرصه شاهد بهبود کیفیت در ساخت و ساز شویم.

این مقام مسئول گفت: وزارت راه و شهرسازی یک پیشنویسی برای اجرای (BIM) به هیات وزیران ارائه داده است و چند ماهی است که هیات دولت آن را در دستور کار خورد قرار داده است و ما امیدواریم با تصویب آن شاهد ابلاغ مدل سازی اطلاعات ساختمان به دستگاه های اجرایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در پروژه‌ای زمان اجرای آن به تعویق بیافتد نه تنها زمان اجرای سایر پروژه‌های عمرانی هم به تعویق می‌افتد، بلکه کیفیت اجرای پروژه ها پایین آمده و هزینه‌های امن چندین برابر می‌شود؛ این امر برای مصرف کنندگان بسیار زیان ده خواهد بود.

انتهای پیام/

مدل سازی اطلاعات ساختمان تنها مربوط به ساختمان سازی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار