محمد علی الحوثی: آمریکا همچنان بر ادامه جنگ غیرقانونی در یمن پافشاری می‌کند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد: دولت آمریکا همچنان بر ادامه جنگ غیرقانونی در یمن اصرار می‌ورزد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پیامی توئیتری اعلام کرد: دولت آمریکا همچنان بر ادامه جنگ غیرقانونی در یمن اصرار می‌ورزد.

محمد علی الحوثی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: زیر پا گذاشتن قانون انسان‌دوستانه بین المللی و ادامه جنایات جنگی، اقدام هدفمند آمریکا در یمن محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: وتوی آمریکا (و ادامه همکاری نظامی با سعودی) نشان دادن چراغ سبز برای ادامه تجاوزگری، محاصره و اوضاع اسفبار انسانی در یمن است که این کشور را به قحطی رسانده است.

محمد علی الحوثی افزود: وتوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حمایتی آشکار از یک حکومت متعصب در عربستان سعودی است که به ترویج اَشکال افراط گرایی و تعصب در سراسر جهان مشهور است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: وتوی دونالد ترامپ ثابت می‌کند که واشنگتن مسئولیت کامل جنایت و تروریسم و حفاظت از آن را برعهده دارد و این برخلاف چیزی است که دولت آمریکا برای مبارزه با تروریسم ادعا می‌کند. این اقدام ترامپ کنار زدن هرگونه پوشش انسانی، حقوقی یا سیاسی است که آمریکا برای آن تلاش می‌کند.

او تاکید کرد: آمریکا با برقراری صلح در یمن مخالف و مانع برگزاری هرگونه مذاکره و گفتکو در این کشور است. آمریکا باعث شکست مذاکرات شده است.

محمد علی الحوثی افزود: جنگ یمن را نمی‌توان در زمره جنگ داخلی برشمرد بلکه این جنگ یک تجاوز خارجی و بین المللی محسوب می‌شود که همان قوانین جنگ بین المللی بر آن حکمفرماست و هرگونه دسته بندی دیگر درباره جنگ در یمن، نیرنگ زدن به جامعه بین الملل و چشم پوشی کردن از محاکمه و مسئولان این جنگ است.

او تاکید کرد: انگیزه‌های ترامپ از وتو، منافع شخصی است. این وتو اقدام برخی متحدان فاسد آمریکاست و از همین رو دولت آمریکا مسئول کامل جنایات در یمن و پیامد‌های حاصل از تجاوزگری و محاصره این کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار