حدود ۹ میلیون فرانسوی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

رئیس سازمان مبارزه با فقر گفت: حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در فرانسه زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

حدود ۹ میلیون فرانسوی زیر خط فقر زندگی می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کِلِر هِدون (Claire Hédon) , سردبیر تحریریه رادیو بین المللی فرانسه و رئیس سازمان مبارزه با فقر، در مصاحبه با مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی فرانسه درباره موضوعی با عنوان «جهانی بیش از پیش نابرابر» افزود: توصیف فقر اندکی دشوار است خط فقر در فرانسه هزار و ۲۵ یورو است و حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

هدون تصریح کرد دومین آماری که اهمیت بیشتری دارد این است که ۵ میلیون نفر از همین افراد با درآمدی کمتر از ۸۵۰ یورو در ماه زندگی می‌کنند. اما این موضوع به درستی بیانگر فقر نیست، زیرا واقعیت فراتر از این آمار‌ها است و تنها به درآمد مالی اندک مربوط نمی‌شود بلکه به دسترسی نداشتن به حقوق اصلی و پایه از جمله حق آموزش، دسترسی به بهداشت، مسکن، کار و فرهنگ مربوط می‌شود.

او افزود: متأسفانه این حقوق، جدای از یکدیگر نیست. این بدان معناست که ما به خوبی آگاهی داریم اگر یکی از این حقوق انسانی در معرض خطر قرار بگیرد، حقوق دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال حق مسکن. اگر ما از داشتن حق مسکن محروم باشیم، دسترسی به شغل نیز دشوار خواهد شد و بر عکس. فقر با محرومیت از حقوق انسانی و مشکلات در دسترسی به این حقوق معنا پیدا می‌کند چرا که مردم عادی افرادی هستند که می‌توانند از این حقوق پایه برخوردار باشند.

هدون همچنین گفت: فرانسه در ماه سپتامبر دو هزار و هجده طرحی را برای مبارزه با فقر ارائه کرد که عناصر جالبی را در برداشت. اما یک ماه بعد قانونی درباره مسکن به تصویب رسید که تقریباً هیچ توجهی به مسکن فقرا در جامعه نداشت، در نتیجه باید گفت راهکار خوبی ارائه نشد. طرحی برای مبارزه با فقر ارائه، اما قوانینی وضع می‌شود که همسو با آن طرح نیست. نظر ما این است که اگر قصد داریم به گونه‌ای کاربردی با فقر مبارزه کنیم، باید حتماً همه قوانین مطالعه شود نه اینکه فقط طرحی برای مبارزه با فقر ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار