برگزاری بزرگترین انتخابات جهان در هند و نارضایتی مردم کشمیر

نتخابات پارلمانی هند به عنوان بزرگترین انتخابات در جهان در حالی برگزار می شود که مردم منطقه ناآرام کشمیر نیز دولت را به علت بیکاری به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهند.

برگزاری بزرگترین انتخابات جهان در هند و نارضایتی مردم کشمیربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، انتخابات پارلمانی هند به عنوان بزرگترین انتخابات در جهان در حالی برگزار می شود که مردم منطقه ناآرام کشمیر نیز دولت را به علت بیکاری به شدت مورد انتقاد قرار می دهند.

بر این اساس، انتخابات در کشمیر تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود. نیروهای پلیس، ارتش و شبه نظامیان در سراسر خیابان های سرینگر حضور دارند. جدایی طلبان در این منطقه ناآرام، مردم را به تحریم انتخابات دعوت کرده اند. اما امروز پنجشنبه رای دهندگان در برابر مراکز رای گیری صف کشیده بودند.

بیکاری یکی از بزرگترین ناکامی های نارندرا مودی، نخست وزیر هند است. وی از ابتدای کار خود در سال 2014 حل مشکل بیکاری را در راس اولویت های خود قرار داد اما پنج سال پس از به قدرت رسیدن وی، مردم هند تغییری در وضعیت بیکاری مشاهده نمی کنند.

این رای گیری عظیم، به همه پرسی درباره عملکرد نارندرا مودی مبدل شده است. وی و حزبش به شدت از سوی مردم مورد انتقاد قرار دارند. مخالفان نیز از این نارضایتی برای سرنگون کردن این سیاستمدار ملی گرا بهره برداری می کنند. 900 میلیون هندی تا یک ماه دیگر یک 154 نماینده یکی از دو پارلمان را انتخاب می کنند. در پایان این رای گیری مشخص خواهد شد که کدام اردوگاه سیاسی اداره کشور را در دست می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار