برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در معرفی ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان ضرورت دارد

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه فرهنگ و هنر استان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محسن بیگلری پنج‌شنبه شب در آئین اختتامیه سومین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی که به میزبانی بانه برگزار شد، اظهار کرد: امروز خوشحالم بانه به سمت و سویی می‌رود که این شهرستان فقط از لحاظ تجاری مطرح نیست و ظرفیت‌های فرهنگی آن در قالب جشنواره‌های هنری معرفی می‌شود.

بیگلری، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کردستان سرزمین فرهنگ و هنر است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه فرهنگ و هنر استان ضرورت دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مریوان با تئاتر خیابانی، سقز با تئاتر کوردی و بانه نیز با جشنواره هه لپه رکی در کشور شناخته شده است و بایستی با برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره در راستای حفظ و ترویج فرهنگ منطقه گام برداشت.

وی هه لپه رکی را دارای ویژگی‌ها و نماد‌های فرهنگی دانست و افزود: هه لپه رکی نشان دهنده فرهنگ و تاریخچه مردم کرد است و مردم منطقه غم و شادی هایشان را با هه لپه رکی نشان می‌دهند.

وی از افزایش فضای فرهنگی شهرستان بانه خبر داد و اذعان کرد: با رایزنی‌های انجام شده احداث سالن فرهنگی با اعتبار یک میلیارد تومان پیش بینی و تلاش می‌شود در چهارمین دوره از جشنواره هه لپه رکی بانه شاهد بهره برداری از آن باشیم.

بیگلری در خاتمه به رایزنی‌های انجام شده برای بازگشایی مرز سیرانبند بانه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در این راستا جلسات و هماهنگی‌های لازم انجام شده و امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد بازگشایی مرز سیرانبند بانه باشیم.

انتهای پبام/ع

برچسب ها: جشنواره ، فرهنگ و هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.